Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

onsdag 3 december 2008

Julmusik & Gran.

För ett tag sedan frågade jag efter tips på julmusik pga att mitt öra fick skav sår av Frankie boy. I år behöver jag inte oroa mig för skav sår i örat ,för med hjälp utav er så blev det en skiva med Mahalia Jackson .




en med Chris Isaak


en med Ainbusk
I midvintertid - En jul på Gotland


Absolute Christmas med en hel drös artister!


Så nu har jag julmusik ett bra tag fram över.
Sjunger nu glatt med, till lita andra toner en Frankie.

Men Frankie spelas också!




Jag undrade ju även hur eran julgran skulle se ut i år?

53% svarade den nedanför.


Och den kommer att bli själva stommen i min gran, vita kulor,

glasprismor, julklockor i glas och sprakande röda kulor.

Granen väntar jag ett tag till med att köpa.




Önskar att ni alla har det gott!

Kramar//Marie

15 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Det verkar som riktigt bra julskivor. Kanske ett tips för mig också, för jag behöver någon ny:)
Kram Lallis

Englagård sa...

Hos oss blir det mycket rött i granen det är jul för mig, rött och vitt. Men så länge jag har nåt barn som bor hemma så brukar det bli en hel del andra färger också.

Jag är i alla fall så nöjd med min lilla adventsgran och det luktar så gott.

Ha det gott
kram Karina

Anonym sa...

jag har inte ens packat upp stereon än så någon julmusik flödar inte i mitt hem....än alltså :)

Vit Gladiolus sa...

Åhh så bra tips på julmusik!!! Ja man tröttnar ju på de man har haft...;)
Kram på dig

Anonym sa...

hallojs! jadu min gran kommer att ha änglavingar, silverkulor och röda rosetter tror jag :) jag klär alltid granen 3e advent så man hinner njuta lite..

hoppas du hittar nåt gott att baka, jag ska snart sätta igång med lite julgodis :)

stor kram sara

Vero sa...

Vi får se hur vår gran blir.

Julmusik så har jag faktiskt införskaffat Jill Johnsons skiva. Älskar hennes musik.

Ha en bra dag tjejen!

mitt skärgårdsliv sa...

Jag borde faktiskt uppdatera lite julmusik hemma hos oss. Tack för tipsen! Ha en bra dag!

Anonym sa...

Ja men visst är det härligt att baka!! dofterna och att se att man faktiskt kan lyckas :) här blev det ingefärsknäck, cornflakesgodis, nougat/jordnötsgodis och saffransbröd :) luktar ljuvligt hemma nu! tände lite ljus och satt på lite julmusik, så här ska julen vara :) jag tror jag blir pyssligare för varje år :O)

åååh vad gott det lät med valnötter och philadelphiaglasyr..mmmmm!! ska nog prova hennes muffins jag med, med då med pepparkakssmak :)

stor kram sara

Malmkakan sa...

Bra musiktips!
Ainbusk skivan är ju bara bäst!
Älskar den...
Kram, Cecilia

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Kul att du var på besök. Bilden ja, den är tagen från toppen på ett berg vi gick upp till i somras. Det ligger på en ö och berget utgör hela ön. Jättefint är det där. Har många barndomsminnen från just den. Farmors gamla roddbåt tar oss dit.
Jag hade tänkt att byta ut bilden mot någon mer vintrig men det har inte blivit av...Må så gott. Kram C

Unknown sa...

Låter som bra tips på härlig julmusik. Min gran blir oxå vit! Kram Petra

♥ Fyra årstider sa...

Jag försöker också hitta lite ny musik.
Kram Lotta

Lilla Eken sa...

Jag hade bara vitt förra året, blev en lustig variant som inte alls var planerad, men det blev jättefint. Ska se om jag kan hitta några bilder. Vi hade inte ens glitter eftersom vi hade en kull ungar. De brukar äta glitter och välta granar, så det var sparsmakat. ;-)
I år blir det annorlunda, måste ha två granar för jisses vad jag shoppade loss förra helgen på galet julhäng hos Rusta. Det ska bli en extragran i sovrummet så jag kan ligga i sängen och gotta mig riktigt åt alla färgglada grisar, grodor och elefanter. :-)
Hej hej o fin helg!!
/I.

Katta sa...

Chris Isaks julskiva måste jag se om den finns att lyssna på den verka intressant. Den är fin den vitklädda granen men det var inte den jag röstade på, jag har mycket varma färger i min gran.Ha en bra andra advent, och så håller jag tummarna inför dragningen i morron, kram Katta

Anonym sa...

Hmm, i ar klädde dottern och maken granen....!!.... vilket innebär att någon natt när dom har somnat kommer jag ta ut mina väl gömda granattiraljer och klä om granen!!!
motto: Gör rätt, gör om ;-)
Kram