Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

onsdag 10 december 2008

Alla har drömmar...

Att tänka på så här års, särskilt runt alla storhelger som komma skall; Att alla har drömmar...

En del har själva valt ensamheten, men allt för många har inte någon som änns bryr sig om dom. Det kan bero på så mycket, sjukdom, missbruk, ålder, skilsmässa, osämjor mm.






Under Stjärnan

Du stjärna som faller i natten så klar
jag blundar och undrar om en önskan jag har

Var finns mina drömmar vad hoppas jag få
Finns hemligheten som jag söker nå, du stjärna jag längtar så

Lys en stund till för mig en sekund jag dig ser innan dagen
väcker världen lys för mig

Dom sover i husen fast månen är ny
farmor hon gråter att allt är förbi

Det hörs ifrån hagen i suckarnas dal
att sländan hon flämtar för nattugglans val
du stjärna jag längtar

Jag önskar att önska jag önskar mig liv
jag dansar en vals på tå med min tid
du stjärna jag längtar så

Så lys en stund till för mig
en sekund jag dej ser, innan dagen
väcker världen, lys för mig.


Text Marie Nilsson i Ainbusk
Varma tankar till alla//Kram Marie

12 kommentarer:

Englagård sa...

Jo det är nog så sant att alla har drömmar. Många får nog aldrig se ens den enklaste dröm förverkligad.

Över till nåt helt annat:)
Du behöver inte ha nån brådska med betalningen, ta det när du har andra ärenden. Jag sitter inte i sjön och om jag gjorde fick jag väl stiga upp och torka rumpan;)

Ha det bra
kram Karina

gulle hexan sa...

fina tankar..
tack för din kommentar hos mig..
det värmer att få några ord..
å visst är det härligt att ha hund..:)
visste inte jag blev med i utlottning. : D tack. hur skoj so m helst:D

Widénskan sa...

Sant.. !
Men eftersom jag har en far som är missbrukare (som jag inte har kontakt med) så kan jag nog säga att lite är självvalt.. Långt ifrån alla men det finns.
KRAM

Gårdsromantik sa...

Visst är nog ensamheten som jobbigast kring högtiderna - det blir så påtagligt då.

Kram Maud

Anneli sa...

Hejsan!
Jättefin och tänkvärd text...
Du är så välkommen - vad kul att du gillar...
Sune är ute mest varje natt om det inte är för kallt eller blött - måste tänka på de små tassarna...då kan han bli ännu mer sur... Hmmm, inte bra...
Kramar/Annelie

♥ Fyra årstider sa...

Tack för den tanken..tänk alla barn som lider..man får ta hand om sina kära.
Kram Lotta

Mizty sa...

Vad vore livet utan drömmar,
vad vore himlen utan stjärnor.

Kul att du tittade in hos mig efter tävlandet, klart jag ville vara med, så som jag förtvivlat letar rostiga vinblad.

Du är välkommen åter precis när du har lust.

Hälsar Mizty

Anneli sa...

Tack för dina snälla ord...
Fotot gör sig inte rättvist, sjalen ska vara brun, men den ser faktiskt blå ut - Sorry...
Kram/Annelie

Sjöboden sa...

Vilken finstämd text.
Apelsinskivorna har jag torkat i ugnen på 75 grader med lite öppen ugnslucka. Men det tar rätt lång tid, flera timmar faktiskt. Det sista har de fått ligga på vår golvvärme i badrummet ett par dar.

Kram C

smultron sa...

Hej! Nu är jag här och kikar runt lite på din fina blogg.

Jag önskar att alla har drömmar. För även om drömmar inte blir verklighet så är dom livsviktiga. Att våga ha drömmar är ett steg på vägen.

Ha det så bra!

Englagård sa...

Jag är glad att du blev nöjd med dom.
Ha en trevlig Lucia du med.
kram Karina

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Fy vad tråkigt det låter med regn. Häruppe har det snöat så trädtopparna hänger neråt pga tyngden. Men det gör inget för jag vill ha en vit jul. Ska jag hyra ett åkeri och komma ner med lite snö? Hoppas hyacintsnuvan lägger sig snart. Trist!
Ha en bra dag, med risk att jag kanske tittar in några gånger till innan dan är slut. Kram