Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

tisdag 16 december 2008

Julkort

Jag har letat sedan förra julen efter sådana här klockor.
Blev så glad när jag fann och *vann* dessa julklockor
på Tradera.Dom fick jag alltid hänga upp i
våran gran när jag var liten, så nostalgi är det verkligen



Ja, så här ser mina hundar ut som tecknade


Skickar vidare det här kortet till alla som är inne på min blogg,
det är så kul att ni finns och det är NI som gör det kul att hålla på.
Kram Marie

20 kommentarer:

Vero sa...

Då tar jag åt mig på en gång.

En god jul till dig också. =)

Mizty sa...

Omtumlad, omskakad, ja en sån grej som inte händer så ofta. Otäckt samtidigt eftersom jag var sååå trött att jag trodde jag blivit tokig.

Snor jukortet med mig, så du har en sådan Bella Notte spaghettihund.

Kram
Mizty

Tulipa sa...

Hej!Julen kommer ju med mycket tradition och känslor...kul att du hittade de där klockorna så minnena kan vakna till liv!Kram Tulipa

Ett skönare liv sa...

tack snälla :)
så trevligt här !
ha en jätte skön vecka!
kram nadja

Englagård sa...

vilka fina klockor, sådana hade vi när jag bodde hemma också men dom har omkommit under åren.

Jag tar också med med mig det fina julkortet

kram Karina

Lallis - liv och leverne sa...

KRAM Gumman och ha en fin dag idag.
/Lallis

Mia sa...

Sött julkort och helt underbara julgranskulor. Inte ofta man ser de där gamla klockorna men roligt att du fick tag på dem.

Kram Mia

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Kram och tack för hälsningen...det värmer att ha såna vänner.
Vilket mysigt gäng de där hundarna. Är du ägare av hela gänget??? *hi,hi* Det var ett väldans fint kort, ska ta det med mig.Tack. Nu ska jag iväg på möte och sen blir det skola restan av dan. Ha det gott. Kram från mig <3

Anonym sa...

Kul med lite nostalgigrejer som dina klockor :)

Villa Carl Larsson sa...

Visst är det roligt med respons. Det gör det såå extra roligt att blogga :)

Kram

mitt skärgårdsliv sa...

Så fint kort, tar emot det jag med! Fina klockor till granen du hittat och inspirations bilder du visar på paketen förra inlägget. Vilket på minner mig om att jag borde börja paketera paketen nån sen kväll när barnen somnat :) Ha en bra dag!

Anneli sa...

Jättefina klockor - var oxå runt där och tittade efter lite gamla julgranssaker...
Tack för fint julkort - god jul...
Kram/Annelie

Hem och Lycka sa...

Så söta klockor och tack för det fina julkortet! kram

Malmkakan sa...

Vilken lycka att hitta och vinna auktionen på tradera på klockorna när de har ett sånt affektionsvärde för dig!
Och tack för julhälsningen! Söta vovvsingar!
Kram, Cecilia

VI PÅ ÅSEN sa...

Vilka söta klockor :-)

Studerande Inredare sa...

Så underbart fint julkort, jag gjorde mina själv som du redan har sett! Mina föräldrar brukade inte ha klockor i granen men pappa har en tradition att sätta en mycket gamal rosapantern i julgrans stammen, ja, vi har ju alla våra traditioner...

Kram

Ett skönare liv sa...

De va så lite så, de e faktiskt en himla bra present.. när man använder sina egna bilder å låtar som beyder nått. blir man faktiskt väldigt berörd.. :)

tack för att du lämnar en komentar hos mej, ja blir så himla glad :)

ha de jätte fint :)
kramar

Bitte sa...

Vilka fina klockor du fått tag på! :-) Du har också slagit in jättefina paket, nu fick jag inspiration till att börja slå in mina. Men jag är rädd för att de inte blir lika fina som dina... :-).

Tack för julkortet och välkommen-hem-hälsningen, den värmde ska du veta :-).

Kram
Beatrice

♥ Fyra årstider sa...

Tänk vilken mysig tid vihar framför oss...underbart.
Kram Lotta

r e b e c k a sa...

Så supersött julkort! och jag förstår att du blev lycklig av att få lägga vantarna på de där klockorna, ha de själv ett par som gick åt när julgranen rasade för ett par år sen... :(