Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

torsdag 25 december 2008

Änglar Och Tomten

Sitter här med en kopp kaffe och en pepparkaksmuffins och funderar.
Det är så stilla som det bara blir ett par dagar om året...
Allt är liksom gjort och har kulminerat ut i ett tom rum, märklig känsla som
varken känns bra eller olustig. Kan inte förklara det bättre.
Lyssnar på Ulf Lundells *Snart kommer änglarna att landa* en riktigt fin
och tänkvärd text som jag gillar mycket.
Kom närmare, kom hit in till, kom slå dig ner, snön faller nu i livets svarta natt,
nu sover barn i nattens ro, fördömda i sin egen tro, om livet som en hägrande skatt,
en värld som du och jag ska vaka tills vi drömmer, och som vi fördömmer,
glöm jävelskap och stingslighet och glöm allt jag gjort av elakhet, jag
älskar dig så innerligt. Sitt närmare för du är allt jag ber och behöver.
Snart kommer änglarna att landa.
Ett litet utdrag och inte exakt ordagrant ur Ulf Lundell´s text.

Foto Hannas Form
Ni som har följt min blogg ett tag vet att jag önskade mig ett antal
saker utav Tomten.
Och tänka sig Tomten måste ha läst min blogg,
för jag fick mina hett efterlängtade vedträn i björkved med tryckta ordspråk på!
Det är Women before us som har gjort dessa och
ordspråken finns i flera teman, med 7st ordspråk i varje tema, bla visdom och kärlek.
Jag fick med visdom där det en ordspråket är
*Vårda denna dag, ty det är livet*
Önskar er en fortsatt varm och go´ JULhelg!
Marie

12 kommentarer:

Anneli sa...

God fortsättning önskar jag dig...
Härlig julafton har det varit här..
Vilken underbar julklapp med björkveden - det måste jag in och kolla på . så fint...
Kramar/Annelie

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, det är då verkligen LUGNT idag.
Just idag passar det mig bra då jag är sjuk.
Men annars håller jag med dig om känslan.
God fortsättning vännen.
Kram Lallis

Hjärtat Mitt sa...

Det är en av mina favvolåtar.
I dag har det varit en riktig slappedag. Så underbart att bara göra det man känner för.
Vilka härliga vedträn. Det har jag aldrig sett förut. Kul idé.
Ha en fortsatt mydig jul.

Kram Mari i Marieholm

Mia sa...

Ja men visst är det underbart dessa dagar, juldagen är nog det allra bästa då allt bara är helt lugnt och stillsamt.

Ha en fortsatt skön jul!
Kram Mia

Ett skönare liv sa...

Va härligt att du gillade tipsen.. å tack själv :) du får också ha de jätte skönt nu !
kram nadja

Lilla Eken sa...

Mmm... det är en fin låt det där...

Började gråta när jag lyssnade på Nu tändas tusen juleljus i förrgår. Ibland är man verkligen ömhjärtad... ;-)

Har inte bestämt vad vi ska göra idag. Kan i skrivandes stund inte komma på ett enda måste.
Kanske måla klart pallen... och måla kökshyllan?
Eller ta en bilutflykt? Baka kakor?
Ja vi får se.

Hemma hos Bröderna Bus sa...

God fortsättning...
Det låter som om du har varit riktigt snäll. Dom vedträna var jättefina, har aldrig sett såna förut. Vad kul.
Här är det inte fullt så lugnt som hos dig. Tomten förärade Bröderna Bus med ett On tourspel så nu spelas det trummor och gitarr på livet :O).
Här rä en underbar vinterdag med massor av snö och idag även tö, så idag väntar en liten skotertur och ev en grillad korv. Syskonbarnen från Nynäshamn myser som bara den. Må så gott. Kram C

♥ Fyra årstider sa...

Jag känner nog också som du så mycket längtan, så mycket pyssel och sedan är allt över fort, fort. Jag är nog knäpp..har fått massor av fint, bokat resa, osv..men ändå vill man bara ha mer..nu ska jag be mannen att vi sätter oss ner och gör något trevligt istället..
Kram Lotta

Gårdsromantik sa...

Så läckra vedträn!
Men de kan man väl inte elda upp?

Önskar dig en god fortsättning!

Kram Maud

Widénskan sa...

Hej!
Åh vilka underbara vedträn har aldrig sett sånna innan..
Bra presenttips, tack!
Vi har också haft en lugn dag så när på lite skoteråkning. På Söndag bär det iväg hem till Göteborg igen.- Märkligt att få regn igen *suck*
Kramar
C

Englagård sa...

God fortsättning önskar jag dig också. Julen har varit underbar här trots nackskott och knivsår, nästan som hos maffian:D

Sonen har kört skoter i dag och jag kan nästan röra nacken, lite så det är hopp om livet;)

♥kram Karina♥

gulle hexan sa...

jag önskar dig en God härlig fortsättning......
dina små ord.. blir jag glad över,:)

så sköna vedträn du fick..:)

kram mia