Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

måndag 15 december 2008

Hoppas att ni alla har haft en härlig helg med Lucia och tredje advent.
Själv hade jag det lugnt och skönt. Fick en hel massa saker gjorda
och det känns jätte bra.

Nu är det snart högtid att börja slå in julkapparna i fina och fantasi fulla paket.
Jag måste passa på denna vecka eller någon natt med att slå in paketen,

har nämligen en otroligt nyfiken dotter som dyker upp precis när som helst.
Jag tror att hon kan *lukta* sig till paket inslagning, en egenskap hon har sedan
födseln. Däremot hennes bror kan man snudd på slå in paket framför näsan,
utan att han märker något. Konstigt hur olika ett syskonpar kan vara, ja inte

bara när det gäller paket, utan allt. Spännande.


Har hämtat lite inspiration ifrån nätet, vad det gäller paket inslagning. Grovt snöre

verkar jag ha fastnat för. Lacka det bara måste jag få göra, å det luktar ju så gott!

Hänga på lite små saker som hjärtan, grisar och tomtar får följa med ifrån förra

året, då det blev mycket uppskattat.



Nu ska ni ju inte tro att jag är klar med julklapps inköpen, det fattas några som

jag ska köpa i nästa vecka. Inte för att jag älskar trängsel eller så, utan för

att ett par *saker* inte leverars till den affären före dess.
Kan inte skriva tydligar för min son läser bloggen ibland, fast

han säger att han inte gör det.


Ha nu en bra start på veckan//Marie

13 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Haha, känner igen det där med nyfikna döttrar;)
Jag har också en del kvar som ska köpas.. ja, till helgen eller i bärjan på nästa vecka.
Man får väl rusta sig med en hel drös med tålamod tills dess. *s*
KRAM Gumman.

Englagård sa...

Faktiskt så är vi klara med julklappsinköpen nu så det är bara paketinslagningen som inte är riktigt klar.

Trängsel strax före jul är ju inte riktigt nåt drömläge.

Ha det bra
kram Karina

Vit Gladiolus sa...

Hmm kommer ihåg när jag var liten...huuu vad nyfiken jag var!!
Snyggt med grovt snöre å brunt papper!!!
Kraaaaam

Lilla Eken sa...

Jag lyckades alltid komma in när det var paketinslagning men fattade aldrig vad som pågick. Mamma och pappa sa "Men du visste ju att du skulle få det här!!" "Va, hur skulle jag veta det?!" "Jamen du såg ju när vi slog in det!" Men nää.. inte fattade jag varför de stod konstigt och försökte skymma, åtminstone tänkte jag aldrig på att det skulle vara till mig. Undrade nog mer varför de betedde sig så underligt... :-)

Ser ut som om det blir fina paket din släkt o vänner får. :-) Snyggt med grovt snöre. Lustigt nog har jag precis tvärtom jag, nästan sytrådstunt.

Är hemma ett par dagar till. Skönt!!
Men är lite uttråkad nu. Orkar inte göra något och har tråkigt UTAN att göra något. Aldrig är man nöjd... ;-)
Ha en fin kväll!
I.

Anonym sa...

Ååh vilka fina paket, behöver ju inte ens ligga något i dom, bara det yttre är ju fint nog :-)
Jag handlade en julklapp i Augusti det är allt ..sen blir det dagen innan julafton..som vanligt *suck*
Hade gott

Mia sa...

Många fina paket du hunnit slå in redan.

Jag måste ut på julklappsjakt i veckan, jobbar sista dagen för i år imorgon sen är det bara att jaga på medan sambon jobbar. :)

Ha en fin vecka!
Kram Mia

Livet på Sjögård sa...

Jag är så avis på de som har alla sina julklappar klara redan i oktober. Men å andrasidan tycker jag att man lite går miste om hela julkänslan då...
Jag är min vana trogen och kommer antagligen panikhandla dagarna innan julafton :)

Det blir snygga paket med grovt snöre och pappersomslag, det gillar jag oxo :)

Dubbelörn sa...

Här har vi en son som älskar jul o paket men som inte har några besvär med att hålla borta all nyfikenhet... Han vill absolut inte veta någonting utan allt ska vara en överraskning. Har inte hunnit slå in paketen idag men imorgon då ska det bli paket under granen ;).

Måste iväg i veckan o fixa det sist... Har nog det mesta klart i huv'et ;).

Stor kram

Ett skönare liv sa...

Mm de e jätte fint me grovt snöre.. :) fina bilder! har slagit in alla mina, men nu blev ja nästan sugen på att slå in fler.. har använt grovt snöre på några i alla fall :)
ha en skön dag!
kram nadja

Katta sa...

Ja jag såg nåt gult som bländade mig igår, jasså det var solen?!
Paketinslagningen tycker jag nästan är det roligaste med julen men än har jag inte hunnit slå in några,kram Katta

Anneli sa...

Visst är det kul med paket...
Min dotter är oxå hopplös, frågar och kikar hela tiden...
Har lite kvar att inhandla..
Kram/Annelie

Anonym sa...

En av våra kattungar hade julgranen som sovplats, låg fint ihoprullad bland grenar&glitter *s*
Nope, det var ett jordskalv här hos oss imorse :-)
Riktigt läskigt..

Anonym sa...

ja just det ja - det räcker kanske inte med att köpa julklapparna de ska ju förpackas lite så där snajsigt oxå ;)