Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

lördag 20 december 2008

Hund och Katt

Kan inte låta bli att dela med mig av denna tok roliga bild, som jag ramlade på

när jag satt och letade på google.



Jag sitter och funderar om det är lät att gör mintkyssar?!

Haha man kan kyssa någon som ätit mint. Fast det var inte

dom jag tänkte på. Är det någon som har ett recept på

mintkyssar?

Fick denna fina utmärkelse ifrån Tulipa med bloggen Liljor och Tulpaner,

har ni inte varit inne där så rekommenderas det varmt.

Känner att jag är lite i tidsbrist så jag väntar med att skicka awarden vidare,
men det kommer så fort jag är i fas igen.
Önskar er alla en riktigt trevlig 4:e advent.
Kramar i massor// Marie

19 kommentarer:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Det var allt en rolig bild.
Mintkyssar...lätt som en plätt. Ska skicka dig receptet lite senare, måste gå och leta åt det. Hörs snart. Kram C

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Tillbaka igen.
Har testat att göra riktiga mintkyssar då man ska "koka" smeten och dom blir bra men det här snabbreceptet är inte heller så dumt. Kommer från ica bladet tror jag.

1 äggvita vispas till den är fast.Sedan häller man i resten av ingredienserna.
5 droppar pepparmint hushållsarom.
3 1/2 dl florsocker

Allt blandas till en smet (kan bli ganska seg).
Sedan spritsar man ut den till ca 50 mintkyssar som sedan ska stå och stelna rätt länge ( flera timmar)
Till sist smälter man choklad och lägger en klick på varje mintkyss.
Lycka till!

Ingela la la sa...

Härlig bild!

Ha en trevlig 4:e advent!

Kram

Mia sa...

Jag gjorde mina enligt detta recept, busenkelt:

200 g strösocker
3/4 dl vatten
150 g florsocker
några droppar pepparmyntsolja
mörk blockchoklad

Blanda socker och vatten, låt koka EN minut, inte längre. Låt sockerlagen svalna något och tillsätt florsockeroch pepparmyntsolja. Klicka ut massan på smörpapper. Droppa smält choklad på när godiset stelnat.

Jag orkade inte vänta på att sockerlagen skulle svalna utan körde på och de blev jättebra ändå. Ett tips, om du märker att smeten stelnar så att du inte får till fina godisar, ställ kastrullen på plattan lite så smälter smeten lite igen.

Lycka till! Ska nog själv göra en omgång till också...

Kram Mia

Mia sa...

Du är så välkommen så, det är ledigt OCH varmt där nu. :)

Kram Mia

♥ Fyra årstider sa...

Kolla in min julblogg där finns recept.
Kram Lotta

Lilla Eken sa...

Hmm.. jag försökte mig på det ett år och det blev riktig pannkaka. Isch vad kladdigt det var, och inte var de goda heller. Men övning ger färdighet så det är nog bara att du testar några av de recept du har fått här.
:-)
Ha det så fint du me' i morgon!
/I.

Englagård sa...

Hoho, här hoar nattugglan värre än vanligt. Det här får jag nog sota för i morgon men det var så mycket jag ville göra fastän det var kväll. och sen när jag skulle sova så fastnade jag i en film, bara för att jag skulle stänga av tv:n. Nästa gång får den stå på:)

Häftig bild du hade hittat undrar om grannens katt skulle vilja göra så med deras hund. Ser att du fått flera recept på mintkyssar, man kanske skulle prova. Jag tycker inte om dom men resten av gänget kanske gör det.

Ha en jättefin 4:e advent
kram Karina

Vero sa...

Hej hej!

Mitt pysselmaterial har jag köpt en del på Panduro, men till min korttillverkning så hos Teija, Den Pysseltokigas Alster. Jag har länk hos henne inne hos mig. Hon har inte öppnat sin eButik ännu, men inom kort, och hon har papper etc till försäljning.

Ha en fin söndag och fjärde advent. Jag ska iväg och kränga mina halsband. Hur nu det går.

Bitte sa...

Bilden var riktigt rolig, tror jag ska visa den för H... :-).

Jag tror jag har receptet någonstans, men vart...hmmm...? Jag ska leta lite, hittar jag det så får du det bums! :-)

Ha en fin fjärde advent!

Kram
Beatrice

Anneli sa...

Hejsan!
Rolig bild du hittat...
Och Grattis till din utmärkelse, den är du värd...
Har inget recept till detta..men jag ser att många andra har. kanske ska pröva det jag oxå istället för vanliga kyssar...?
Det verkar som om vi andra klarar oss - dotra är redan uppe och äter som vanligt - håller tummar...
Kramar/Annelie

Vit Gladiolus sa...

Men vilken gooooooosig bild, wooow ha ha
Jag tror inte mintkyssar är svåra, prova du å visa i bloggen sedan!
Kram på dig å trevlig fjärde advent!

Sjöboden sa...

Hihihi.. den var söt!
Ha en riktigt God Jul nu.

Kram caroline

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, det var en riktigt kulig bild:)
Hoppas att du har det bra denna 4.e advent
Kram Lallis

mitt skärgårdsliv sa...

Så lustig bild ;) ja här får man ta del av några recept ser jag, låter gott med mint kyssar ;) Passar på och önskar dig en riktigt GOD JUL!

H A N N A S - F O R M sa...

Hej och tack för ett skratt...bilden är underbar!!!

Ha en härlig JUL och hoppas att mintkyssarna blev ba...såg att du fått massor av recept!

KRAM
Hanna

Ingela la la sa...

Vill bara önska dig en God jul! Hoppas ni får det riktigt mysigt!

Kram

Ett skönare liv sa...

grattis :)
å vilken söt bild!
önskar dej en riktigt god jul !

Unknown sa...

Kommer och smakar på dina mintkyssar så hojta bara när de är klara *l*
Vilken underbar bild du har hittat


Nu har jag dragit lotten och tyvärr så blev det inte din tur med stämpelkittet men 10 kr från dig genom mig går till en ensam.

Jag har en ny tävling på gång så kom gärna in och ta en lott

Kram och en riktig god JUL
Lotta