Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

måndag 28 mars 2011

Vårteckens utmaning nr 5, 2011

Oj det är redan måndag och dags för att kolla in vilka vårtecken som har smugit sig fram.
Ett stadigt tag i kopplet och kameran i högsta hugg så beger sig Bobo
och jag ut på jakt. Häng med.
Jordgubb eller smultron blad ser vi inne på en tomt.

Rabarber knoppar. Det nästan vattnar sig i min mun av längta efter
rabarberpaj med vaniljsås...

Jodå vi har snö kvar.

Här hänger Bobo och jag över ett staket för att kunna fota så nära som möjligt,
ja inte Bobo kanske, hon dra mer i kopplet för hon har fått upp harspår.


Från ett 1 plusgradigt Stockholm med kraftig blåst kan jag intyga
att det mer känns som 3-4 minus grader ute.
Men våren är på gång.
Vill ni ser mera vårtecken så titta in hos Humlebacken.

Tjingeling//Tekla Maräng

13 kommentarer:

Annelis hantverk sa...

Oj så fina vårtecken du och Bobo har hittat! Här har det kommit mera snö.
Vilken fin blomsterstege du har här nedan!
Ha det bra!

Ewa`s Galleri sa...

Vilka härliga vårtecken
Här har det också blåst kallt idag,men solen lyser ,det är härligt
Ha en bra dag

Viola sa...

Idag har vi haft en underbar dag med värme och ingen blåst :) så det har varit trädgårdsarbete för hela slanten, ha en fin vecka, kramen

Charlotta sa...

Underbar vintergäck

Änglarum sa...

Man blir glad för varje vårtecken man upptäcker.Ha en fin vecka vännen!kramizar Jessica

Emelie sa...

härligt :) skönt att se att det finns hopp :) men senare under dagen efter att jag publicerat mitt bidrag så såg jag tulpanblad i en rabatt i stan! :) Kram!

vadmalen sa...

Du hittade ju fler vårtecken än jag har sett än i alla fall. Jag var ju i Shlm i helgen på mässa. Så trevligt att träffa trädgårdbloggare.
Kram
Birgit

Merja sa...

Alla vårtecken mottages tacksamt:9
Kul att du fick tag på en stege!! Jätte fin och pelargonen gillade jag mycket:)
Ha det gott!

bokhyllan sa...

Härliga vårtecken! Blommorna är vackra!
Kram till dig.

Katarina sa...

:O) Vad glad jag blir av alla vårtecken, själv väntar och längtar jag febrilt efter vårtecken här upp i Jämtland :O) Kram Katarina.

Cilla sa...

Skönt att snön börjar smälta hos er. Ser ut som ni fått en del vårblommor iallafall!

Cilla♥

Katta sa...

Vilken snygg blomsterstege du köpt. Jag förstår att även du fastnade för balkongerna på mässan du som vet hur man verkligen kan utnyttja en och njuta av den, önskar mej en balkong jag med. Kram Katta

Hanneles bokparadis sa...

Härliga vårtecken.