Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

söndag 27 mars 2011

Blomsterstegen

Som ni ser så har jag fått tag på en *egen* stege!
Och jag är så lycklig.
Det kändes lite fånigt att släppa på denna steg på bussar och tunnelbana,
för på hemvägen så började det att hagla hur mycket som helst.

Stora pelargoner och några sticklingar har fått inta denna stege.
Samt timjan och rosmarin en så länge.
Flera kryddor lär det bli.

Just nu så står stegen precis innanför balkongdörren, där det
är bra soligt om solen skiner.


Tack för alla fina kommentarer ni lämnar efter er.
Ha det gott//Tekla Maräng

(Just nu har jag svårt att komma in på en hel del bloggar och lämna kommentarer,
i fall ni undrar varför jag inte har skrivit)

25 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Så vackert med din blomstege.jag hade igår kväll samma problem errror kom hela tiden i stället för kommentarfältet,kramis, Nette

tankar från mitt fönster sa...

Så fint med blomsterstegen! Det passar speciellt bra på balkong då man får plats medfler blommor och också ser dem bättre!
Kul att du redan har ställt upp blommorna!.
kram

Monica sa...

Den stegen är ju som gjord för din balkong!
Tjing

Lena/isklockan sa...

Vad fint. Ser så frodigt och inspirerande ut. Kram

Margot sa...

Så fint det blev med stegen, nu blir jag riktigt sugen på att skaffa en själv! Passar helt perfekt på balkongen!
Ha det gott!
Kram Margot

Bitte sa...

Vilken tur du hade som fick tag på en stege, den är jättefin! Vad vackert när den är full av blommor och kryddörter, den kommer att bli perfekt på balkongen senare i år!

Ha en skön söndag!

Många kramar
Bitte

Unknown sa...

Perfekt för en balkong. En sån vill även jag ha. Undrar var du hittat din?

Rosor och Pioner sa...

Vilken fin stege och vilka fina blommor du placerat på den.
Kram Susanne

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad lämpligt med blomsterstegen. Så många blommor man får plats med så alla får sol och ljus. Sån skulle jag behöva med alla frön som är sådda.

Ha en skön söndag

Teres

Susanne sa...

Jätte fin,,,kram

Unknown sa...

Tack för tipset om var jag kan köpa stegen.
Inne på Tradera hittar du all info om hur du skickar och vad det kan kosta.

Isas Trädgård sa...

Vilken dyrgrip .. förstår att du fick släpa innan du fick hem den !
Är det zinkmaterial i hyllorna ?
SÅÅÅ snyggt till dina vackra pelargoner !

Ha en bra vecka !
Kram/Isa

Lily sa...

Superfin! Perfekt för balkongen..
Kram Lily

Anonym sa...

Åh vad fin stegen är och så fina blomster. Jättesnyggt!

Cajsas Faster sa...

Det var det väl värt, att släpa lite?!
Blir hur bra som helst och nästan full redan:)

Ha det gott,Marie

Aforia sa...

Go kvällen,
Vilken fin blomsterstege. Den kommer att bli så fin på balkongen. Man blir så glad av att se dina fina blomster. Då känns det som att våren är på väg.
Kramis

PS. tack fin din fina kommentar inne hos mig.DS

Unknown sa...

Vilken tur att du fick tag i en, den är verkligen fin. Gillar att den avslutas med en griffeltavla. Kommer bli bra på din balkong i sommar :).
Kram Ing-Britt

Oljekritan sa...

oj oh o..vad fint..det blev jättesnyggt..ska du ha på balkongen sen??...det blir skitbra..
Kollade in en massa folk men hittade inte dig nånstans,tror jag..kram Karina

Katarina sa...

Vilka fina bilder du har lagt ut från mässan och din fina blomstege :O) Kram Katarina.

Birgitta sa...

Grattis till att du fått tag i en egen stege och så fint det blev med växterna på den framför fönstret.
Kram Birgitta

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hej Marie!

Fin trappa! Jag gillar att det är lådor av zink, ifall man spiller eller det rinner över litegrann! Och jag ser att du har p. australe på ett plan där, den ska jag ha flera av i år. Jag såg jätteexemplar på mässan, men orkade inte släpa dem därifrån.

Ha en fin vecka, kram H.

Anonym sa...

hej Vilken underbar stege. en sån blev jag jätesugen på men var har du köpt den. Kan du skriva svaret här eftersom jag ej har nån blogg
Hälsningar från Birgitta i Strömsund

Therese sa...

Oj så fint du gjort på din stege, nu vet jag vad jag ska göra med min vita stege som jag har i sovrummet, den ska givetvis få flytta ut på altanen och rymma kryddorna i sommar!!! KRAM <3

Marie//Tekla Maräng sa...

Hej Birgitta i Strömsund

Jo den är köpt i en Blomsterlandet-butik för 999kronor.Hoppas att ni har en sådan någonstans i närheten.
(Har hört ryktas om att även Plantagen skall ha en steghylla men jag är absolut inte säker)
Vad roligt att du läser min blogg du är så välkommen tillbaka.
Kramar:)
Lycka till med stegen.

Unknown sa...

Lycka till på Tradera!