Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

lördag 26 mars 2011

Idébalkonger

Alla har ju inte en stor trädgård utan kanske har en balkong som jag att odla på.
Här kommer några idé balkonger att ta efter eller låna någon liten detalj eller
kanske förfasa sig över.


Här kommer den jag tyckte bäst om, tre kort nedåt.



Här fick jag mest balkong känsla när själva räcket är med i arrangemanget.


Mysigt.



Ha en fortsatt skön helg och var rädd om er//Tekla Maräng

9 kommentarer:

Lilla Rummet sa...

Mycke vackra bilder fr mässan, och vad mycke inspiration du måste ha fått där.
Ha de gott
kram Britt

Margot sa...

Kul att få se alla dina fina bilder från mässan, känns nästan som att man varit där själv fastän det inte blev av i år! Alla bloggare visar lite olika bilder så man får en bra överblick över mässan, jättetrevligt!
Ha en fin helg!
Kram Margot

Unknown sa...

Härlig insperation. Jag fastnade för dom två sista bilderna men det kräver nog en ganska stor balkong.
Ha en fortsatt skön helg, kram Ing-Britt

Isas Trädgård sa...

Hej Marie !

Blomsterborden i den sista balkongen får ju en att sucka av hänförelse ... VILL HA, VILL HA !
VAR hittar man dom och till RÄTT pris också ?

Ha det så gott !
Kram/Isa

Gunilla sa...

Vilka härliga bilder.
Ja det går att göra otroligt mysigt på en balkong.
Det är bara att plocka allt det godaste från ideerna.

Jag kikade på Plantagen idag och hittade en liknande trappstege,Hyllplan.
Pris 799 kr.eller var det 699.?? Lite väl mycket för den tycker jag.
Man kunde vika upp hyllorna.Jag tror det var 4 hyllplan.
Men visst den var riktigt dekorativ.
Dagens inköp.
Årets pelargon, Queen of Wien. 3 st för 100 kr + 1 st minipelargon rosa/vita blommor + 1 st Lewisia gul och 1 st viva Gold Lace. 1 säck P-jord det blev mitt inköp där.
Sedan for jag på returmarknaden och hittade 7 st lerkrukor med fat för 35 kr.Och det sista gröna inköpet på Coop. 1 st rosa/vit flikig Begonia.
Det är så mycket som finns nu inför våren på affärerna som bara riktar sig till köpglada som jag:o)
Men än har inte riktiga planteringssäsongen börjat då finns nästan inga hämningar alls.Allt vill man ha.det gäller bara att stryka gubben medhårs:o)))

Ha det gott
Gunilla

Merja sa...

Häftigt! Gillade bild nr. två. Vilken fin soffa och hyllan med pelargonerna:)
Ha det gott!

Cajsas Faster sa...

Vi har visst nästan precis likadana foton... så kan det gå!

Ha en skön dag! Kram

Unknown sa...

Jg har ju bara en balkong och jag längtar så till att jag får pynta och göra den fin inför sommaren och sen sitta där och njuta. Ha en skön söndag.

Snäckskalsdalen. sa...

Mycket fint. Det där som var gråmålat tyckte jag var väldigt snyggt. Man blir onekligen inspirerad. Det finns så mycket fint man skulle vilja ha!
Agneta kram