Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

söndag 13 mars 2011

Inköp

Det var några tiotal växter som fick följa med mig hem ifrån Kistamässan.
Där ibland denna härligt blommande pelargon.



En hel del pelargon sticklingar blev det.

Och ännu flera kommer här


En anteckningsbok att samla tankar i.

Önskar er en härlig start på veckan.
Tjingeling//Tekla Maräng

19 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Vacker blomma du köpte i vårens paradis,skön kväll till dig, Nette

Lantligt i smultronbacken sa...

Vilken stor och fin pellis du har fyndat. Tänk när alla dina sticklingar blommar i sommar. Ljuvligt!

Kram Teres

Unknown sa...

Vilken härlig perlagon du köpt. De små skotten kommer säkerligen snart vara riktiga praktexemplar även dom.
Fin anteckningsbok.
Ha en skön kväll. Här vankas solsidan :).
Kram Ing-Britt

Ann Catrine sa...

Vad mycket vackert!!!

Kram

Isas Trädgård sa...

Superfin pellis ... ser ut att vara rätt stor redan .. blir ljuvlig på din balkong tillsammas med sticklingarna !

Tack för alla bilder från mässan i förra inlägget !

Ha en bra vecka !
Kram/Isa

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka fina Pelargoner du köpte. Jag köpte inga, men pratade med Maria (Pelargonmuseet) vi har träffats några gånger och hon hade inte med sig den sort jag hoppas hitta där.

Härliga bilder i förra inlägget. Det var en trevlig och inspirerande mässa.

Ha en fin kväll!
Kram,
Regina

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hej !
Fick 37-38 tulpaner i en enda bukett av min syster och hennes familj, när hon kom och grattade mig igår.En påse vit choklad från Lindt´s Lindor, som smakar himmelskt.

Jättefin Pellis.Den är inte vanlig, mer åt fjärilshållet väl.

Har fått hem 50 L.så -kaktusjord, så nu kan jag sätta frö.
Kram Mi

Fru Venus sa...

Jag kom hem med 10 Fuchsiasticklingar och tio påsar frön :-) Längtar så till våren! Såg du nån på bloggcafét

Therese sa...

Vken underbar anteckningsbok!!!! Å i fjol fick jag två sticklingar av mårbackapelagon av en vän, men tyvärr så lyckades jag inte hålla dem vid liv... Men måste nog göra ett nytt försök! KRAM

H A N N A S - F O R M sa...

Heeeej du goa!!!! TACK för dina alltid så fina hälsningar hos mig, du gör mig glad!!!!! Så UNDERBART med blommor...sticklingar...älskas...Ha en fin ny vecka!

Varmaste kramar
Hanna

Birgitta sa...

Vilken vacker pelargon du inhandlat och anteckningsboken så fin den är. De övriga pelargonerna får vi vänta lite att beundra.
Kram Birgitta

Emelie sa...

Härliga färger på pelargonerna! :)

vadmalen sa...

Vilka vackra pelargoner som du hittade. Jag längtar verkligen till mässan. jag kommer att vara där hela lördagen. Ska du dit också. Va kul om vi kunde ses i så fall.
Kram
Birgit

Merja sa...

Vilken fin pelargon! Gillade den söta anteckningsboken:)
Ha det gott!

IET sa...

Jag fick tag på det jag skulle. Men vi stannade inte så länge. Det gick snabbt att ta sig igenom.
/i.

Mie fra Mies Mirakler sa...

Så skjønne nyanskaffelser, virkelig en smak av vår :) *♥*

Blåbärs och smultronstället sa...

Där hade jag gärna velat vara!!!
Jag har tagit en del sticklingar från min Mårbacka och igår köpte jag lite olika sticklingar som ska planteras i större krukor snart.
Ha det fint!
Kram Susanne

Tea Lady sa...

Oj, har du varit där. Jag har aldrig varit där utan brukar hålla mig till Nordiska Trädgårdar, det är ett måste!

Visst är det härligt att köpa på sig litet nytt på vårkanten och liksom "tjuvstarta". Var själv på ERA garden för några veckor sen och kom hem med några småttingar...:-)

Anteckningsboken var ju underbar!

Kram
Lena

Laila sa...

Vilka fynd du gjorde! Varför såg inte jag den där fina anteckningsboken?
Tack för info om blomsterhandeln!
Ha det gott!/Laila