Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

fredag 25 mars 2011

Nordiska trädgårdar i Älvsjö

Här kommer lite fortsättning från igår.
Denna stege föll jag pladask för, en sådan vill jag ha. Nu såldes inga sådana på mässan?!
Utan på Blomsterlandets affärer runt om i Sverige. Nu skall jag snart ringa runt till olika
affärer och höra om dom har den inne...
Håll tummarna.

Här är det Wijträdgårdar som har sin idéutställning.
Man kunde få handmassage som kvinnan där i stolen får.
Härliga téer att smaka på.

Här fick jag verkligen vårkänslor.

Lite annorlunda plantering men så användbar om man
har mycket skog på sin tomt.


Mängder av olika vattenfall och detta tyckte jag var finast.


Kul idé som alternativt påskris eller som en härlig välkommen gest ute i vårträden
innan dom slår ut.



Ja så här ser våren ut i blom.

Tack till er alla som läser och även lämnar kommentarer, jag blir
så glad varje gång.

Tjingling//Tekla Maräng

20 kommentarer:

Hanna sa...

fina trädgårdsbilder.
Kram
Hanna

Lantligt i smultronbacken sa...

Ohh, vilka härliga bilder. Så sugen man blir på sommaren nu och egna planteringar.

Det är så fint när det flyter blomblad i vattenbad.

Ha en härlig fredag

Kram Teres

mitt skärgårdsliv sa...

Å så fina bilder du delar med dig! Längtar tills man får börja handla sommar blommor! Trevlig helg!

Gunilla sa...

Härligt med mässbilder det ger lite extra inspiration.

Den stegen skall jag verkligen försöka få tag på. Supersnygg.
Och den skulle passa ypperligt på din balkong:o)

Ha en riktigt fin helg
Gunilla

vadmalen sa...

Ja då fick jag lite försmak av mässan. Sätter mig i bilen alldeles strax för att åka dit.
Kram
Birgit

Compact Garden sa...

Tacktack där fick jag lite ögongodis till idag.
Ha en riktigt skön helg Kram Anne

Änglarum sa...

Oh vad det suger i planterings tarmen ;)) Satt häromdagen o fantiserade om hur man ska arrangera i år,,, färger osv.. Ha en skön helg! kramiz Jessica

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vilken härlig dag som absolut lutar år livskvalitet på hög nivå. Kan tänka mig att det fanns en himlans massa skoj att titta på :)
Här har våren börjat visa av sig litegrann. Rätt var det är så smäller det nog till...
Hoppas att du har det bra. stor kram till dig...

Cajsas Faster sa...

Jag längtar:)
Så roligt att se vad olika bloggerskor har tagit kort på på mässan.

Ha en skön kväll, Kram

Nette Cecilia sa...

Jättesnyggt med stegen ,härligt att få vara på mässa ,trevlig helg ,Nette

Merja sa...

Tack för alla fina bilder. Frossar eftersom jag inte kom dit i år...heller.
trevlig helg!

Black Iris sa...

Äntligen har jag tid att besöka dig och jag håller tummarna för att du får tag på din stege..
Så mycket vårfint du visar. Det riktigt spritter i mig..

Kram Maidi

Birgitta sa...

Så mycket fint och riktiga vårbilder.
Önskar dej en skön och mysig helg.
Kram Birgitta

Lisbet sa...

Så inspirerande med dina foton från mässan.
Hoppas du får tag på stegen!
Jag vill å ha... :)

Ha en skön helg!

kram

Katta sa...

Jag känner igen vissa saker du visar men det där med handmassagen missade jag helt skojjade dock i går med mina kompisar om att de borde ha fotmassage där vid utgången ;) Kram Katta

Unknown sa...

Så fina bilder, med en massa vill-ha-saker, hoppas du får tag på stegen.

Kram Maggan
http://www.vindsromantik.blogspot.com/

Bitte sa...

Vilka härliga vårbilder från mässan, jag önskar att jag hade möjlighet att gå någon gång!

Jag blev också förtjust i bilderna från Wijträdgårdar, jag läste ett längre reportage om dem för några månader sen. Dit skulle jag också vilja åka någon gång... det är mycket man vill ;-).

Önskar dig en fin helg!

Många kramar
Bitte

bokhyllan sa...

Blommstegen är är fin. Har något liknande här hemma. Praktisk och snygg!

Boman sa...

Tackar för förtitten! Har inte hunnit dit ännu men i morgon så..
Grävde själv bort en massa hård snö i morse för jag vill ha fram våren. Nu!

Therese sa...

Uuuunderbara foton, njuter verkligen, med tanke på att snön dalar utanför mitt fönster... I det senaste inlägget ovan så fasnade jag för den udnerbara bänken/soffan som ser ut att vara gjord av grenar. Sagolik! Tack för att du fotat ¨visar dessa ljuvliga pärlor <3 KRAM