Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

tisdag 1 mars 2011

Bloggcafé på Kista mässan

Måste dela med mig av denna glada nyhet som Hillevi med bloggen Tankar från trädgårdmästaren
har lyckats få till tillsammans med Kista mässan.
Det blir ett bloggkafé på Rum och Trädgård på Kista mässan.
Så roligt och vilken chans till att få träffa er goa bloggare i verkliga livet.

Här är brevet som Hillevi fick ifrån Kista mässan.
Hej Hillevi!
Vi har ordnat så att det finns namnskyltar att hämta ut i vårt Servicecenter där man kan fylla i sitt namn och bloggens namn.
För den som skulle vilja blogga direkt från mässan så kan man när man hämtar ut sin bloggskyltsamtidigt hämta ut användarnamn och lösenord till det trådlösa nätverket, givetvis helt kostnadsfritt. Det är bara att säga att man är bloggare så får man detta av vår trevliga personal.


På mässan kommer det att finnas två caféer varav det ena är döpt till vårat Bloggcafé där vi tror att det ska vara bäst uppkoppling till det trådlösa nätverket och därifrån kan de som vill blogga direkt. Där får ni ju också möjlighet att träffa varandra för lite mer spontana bloggträffar.
Bloggcaféet ligger inne i mässhallen så det kommer nog att vara lite mysig trädgårdskänsla där. Det ligger i den delen av mässhallen som "Antik och Kuriosamontern" som anordnar en bloggträff i sin monter B:21. klockan 14.00 på lördagen.

Sprid det vidare så att flera bloggare får reda på det.
Vet ännu inte i skrivandes stund när jag skall dit men jag återkommer om det.
Tänker DU gå så *säg* gärna till här på min blogg.

Tjingeling//Tekla Maräng

16 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Tänk vad trevligt det skulle vara men vi har ju en massa is emellan oss att komma över så det är nog skönast att stanna hemma när man hör hur besvärligt det är med båtarna,kram Nette

Susanne sa...

hej kika in till mig,,har en award från mig...Kram

Cajsas Faster sa...

Åh, jag vill också!! Ska visserligen till Stockholm, men till Lärarnas Hus på konferens... skulle hellre åka till Kista med dig!

Ha det bra, Kram

Oljekritan sa...

det låter ju jättekul..bloggcafé!!

Katta sa...

Aha, vad kul! Jag som vunnit fribiljett och allt. En annorlunda bloggträff altså. Hoppas vi ses, kram Katta

Lisbet sa...

Avståndet hindrar mej, men det låter jättetrevligt. Hoppas få höra mera därifrån sen :)

Ha så bra mittiveckan nästan!

kram

Fru Venus sa...

Åh, jag ska gå! :-) Kommer vi att träffas?

Änglarum sa...

Låter hemskt roligt..men för långt i från.. inväntar rapporter sen. kramiz Jessica

bokhyllan sa...

Bloggcafé... kul!

Therese sa...

Så skoj och vilket bra intiativ och service från mässhållet med! Då kanske vi här i norr som itne åker ner får njuta av massa härliga blogginlägg därifrån istället ;-) KRAM <3
Ps här kvittrar fåglarna och vi har + grader, omän endast 0,8 *ler* Men det DOFTAR vår!!!!

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hej Marie! Vabra! Kram H.

tankar från mitt fönster sa...

Jag hoppas få tid att gå. Ska kolla med mina döttrar (om jag är ledig *fniss*) Har varit kattvakt den här veckan. Bloggcafé låter kul, fast jag har ju ingen trädgårdsblogg direkt.
Läser just nu "Huset vid moskén". Än så länge tycker jag inte så mycket mer än att den är ojämnt skriven, litet tjatig och inte ngn bra översättning, vilket alltid påverkar.
Ha det gott!

kram

Ann Catrine sa...

Vilken bra idé!
Skulle vara trevligt med ett sånt café på fler "tillställningar"!

Sv, har nu ordnat så bokbussen lämnat in böckerna på huvudbiblioteket,
det blir en promenad imorgon för att hämta traven!
Tips på böckerna kommer senare,
men en jag kan nämna nu är "Gilla läget" som den amerikanska författarinna skrivit om sin cancer vs positivt tänkande! Hon gör upp med alla självhjälpsböcker och "var tacksam över din sjukdom" mentalitet..
Just nu kommer jag naturligtvis inte ihåg vad hon heter, men du vet säkert vem jag menar!

Kram fina du!

Bitte sa...

Hej goa Marie!

Tack för din fina hälsning hos mig! :-)

Vilken fantastisk idé med bloggkafé på mässan, hoppas att många sluter upp. Bodde jag lite närmare skulle jag gärna gå på något sånt, men det är lite för långt att åka. Och... så har jag så fullt upp :-).

Ha en fin dag!

Många kramar
Beatrice

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Oj oj oj vad jag skulle önska att jag oxå var där :) Vilken strålande ide och vad skoj!!!
Häruppe börjar dagarna ljuset och värmen äntligen visa sig igan. Det gör verkligen gott vill jag lova. Jag brukar vara full av planteringsplaner men har inte nått dit...än. Hoppas att du har det bra. Stor stor kram till dig från mig. <3

Susanne sa...

Kära vän...Ja jag vill verkligen att du skall ha min award jag tycker så mycket om dig...Önskar dig nu en fantastisk helg,,hoppas på att solen skall visa sig en liten stund...Varma kramar susanne