Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

torsdag 24 mars 2011

Nordiska Trädgårdar 2011

Vilken härlig dag. Dotera och jag har varit och tittat på Nordiska Trädgårdar i Älvjsö.
Fullt med folk och ont i fötterna men nu så har hoppet tänts det kommer snart en
ny odlingssäsong.
Det fanns ca 400 utställare som pokade på uppmärksamhet så det fanns absolut någonting
för alla som passade. Det mest utställda tror jag är pelargonsticklingar (eller också beror
det på att jag bara ser pelargoner just nu.)

Som sagt det fanns allt mellan vanligt härligt köksland, med gamla härliga ting...


...till slottsmiljö.


För er som vill se flera bilder där ifrån, så håll ut jag lägger in flera om någon dag.

Tjingeling//Tekla Maräng

10 kommentarer:

Oljekritan sa...

ojojojoj vad härligt...är du helt peppad nu...mera underbara idéer till Balkongen...förstår att det var mycket fint att se...fötterna i fotbad??..Natti kram

Mjuka sa...

Härligt inspirerande !
Jag vill också dit:-)
Kramar Malin

Snäckskalsdalen. sa...

Tack för bilderna, det belv som att vara där lite, lite, lite grand. Ser fram emot fler bilder.
Agneta kram

Fröken Kråknäs på vift sa...

...ett hopp tänds... Nu har du säkert samlat många idéer till din balkongträdgård. Ska bli kul att se fler bilder.

Kram Katarina

tankar från mitt fönster sa...

Tack för din visning från nordiska trädgårdar. Vill gärna se fler vackra bilder. Jag har 2 upphöjda trädgårdsbäddar i dotterns trädgård. Fick idén från din bild att ha potäter i den ena, eftersom jag inte bor så nära dotra och vill satsa mer på min balkong. Letar just nu efter vindskydd till balkongen. Jag har hittat på nätet men det är så dyr frakt. Har du ngt tips var jag kan hitta ett. Behöver 2 st.
Ha det gott!
kram

Compact Garden sa...

Ja ja ja jag vill se mer..Kram Anne

Cajsas Faster sa...

Imorgon ska jag också kolla!!

NU är det vår! Kram

Therese sa...

Oj vilken mysig miljö, du må tro att jag gärna velat gå där med dig <3 Och tack för ännu en bokrecenssion, du förgyller verkligen mina dagar ska du veta! KRAM

Hanna sa...

härligt.
Ha en fin helg.
kram
Hanna

Cilla sa...

Härliga bilder! Önskar jag kunde resa dit, men jag fick ju fyra dagar i Kista!

Ha en härlig fredag!

Cilla ♥