Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

lördag 19 mars 2011

Bakslag

Igår blev det ett bakslag för våren, det snöade och snöade efter kl 13 så
det stod härliga till.
Varje år så undrar vi likadant, var det verkligen nödvändigt med mera snö?
Nej kan man tycka, men det är ju bra för naturen med all väta så att det
som grönska skall får gott om vatten.
Nu lyser solen och det är någon plusgrad ute och ifrån
taken hörs tripp, tripp och även glad fågelsångs hörs.
Några penséer har flyttat ut på min balkong, dom fick följa med hem
från rum och trädgårdsmässan.

Tjingeling//Tekla Maräng

19 kommentarer:

Lily sa...

Vackra saker gör en så glad :)

Nu lyser solen här igen, ett tag såg det ut som det skulle komma snö...

Vårkramar
Lily

Oljekritan sa...

Hej kompis...du har en utmaning på min sida att hämta om du vill..8 sanningar om dig själv!! Kram Karina

Susanne sa...

Tack snälla gulliga du för awarden,,,
Ja det har varit tungt länge nu och mer snö gjorde inte saken bättre..Men idag lyser solen...Jag behöll dina ord för mig själv dom kändes privata..Varma kramar Susanne

Unknown sa...

Vilken härlig vårbild. Ska nog försöka köpa hem några blommor till trappen.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Marie sa...

Så gott att du kan se det positiva också med snön, behöver lite hjälp med det. Är just nu i Skåne, och här finner jag vårtecken överallt. Kram

Aforia sa...

go kväll vännen,
Idag har solen strålat från klarblå himmel. Men inte har jag kunnat njuta av den inte. Nä står fortfarande med huvudet i kartonger, påsar och all sköns samling. Men nu börjar jag se ett slut. Eller snarare jag måste börja se ett slut.
Kramis

Ullis/Leva på landet sa...

Visst var det helt onödigt. Glad att mina pelargoner klarade sig i alla fall. Hade däremot ställt ut en pärlhyacint en dag som jag glömde ta in på kvällen. Den ser inte så kul ut nu.
Ha en fortsatt bra helg!
kram Ullis

Barbro sa...

Det blir nog vår så småningom... den som väntar på nåt gott... osv

Annika Christensen sa...

Hej hej!
Härligt med vårblommor.
Härligt också att snön smälte bort.
Men allt det där är ju bagateller eller hur?
Jag är lyckligt lottad och har allt jag behöver. Familj hus och trädgård och 2 hundar.
Vad mer kan man begära.
Ha en skön söndag
Annika
Hoppas vi ses en snabbis

gulle hexan sa...

Kära Tekla Marie:)
tack snälla du för din kommentar om fönsterlampan.. o FÖRLÅT! att jag dröjde med att svara,,.
känner mig lite frånvarande just..
jo då.. vi fick 4 valpar..det gick bra... 3tikar o en hane.. vi behöll en tik.. som nu är ett halvår,, och är full av bus!
jag tapetserar lite nu.. en våd ..då och då.. så det går sakta..:)
stor kram!! å hoppas på våren ska komma på riktigt!! man blir så trött!

Marie sa...

Söta blommor, påminner att våren är nog snart hät trots all snö som kommer ner......ha en trevlig söndag, kram

Annelis hantverk sa...

Så fin korg till dina vårblommor!
Ha en skön dag!

Cajsas Faster sa...

Mina penséer fick bo inne i veckan, men nu står de ute i solen igen!

Jag ska också gå ut och njuta en smula.. har haft lite svårt att komma till skott i helgen.

Kram Marie

Emelie sa...

Penséer är fina :) de ger en känsla av vår. Men det gör inte all snö...vi har jättemycket mycket snö kvar, och det känns lite trist...
Ha det gott! :)

Cilla sa...

Har också fått ner fler penseér i krukorna här runt huset. Innan jag åkte till Sthlm var det så kallt att jag inte kunde få ner dem i backen. Men nu har det töat så nu har jag och dottern planterat.

Cilla♥

tankar från mitt fönster sa...

Snön låg inte kvar och jag tror att det brukar komma snö till påsken. Fast påsken kommer sent i år. Vilka söta penséer! Jag längtar efter att göra i ordning min balkong. Min murgröna har övervintrat!
Kram

Katta sa...

Ja det var lite chock att snön kom i fredags men i dag var det verkligen vårskönt om man som jag satt ute i lä i solen. Rosen hos mej vet jag ej namnet på det är ett vanligt tiopack från mataffären men vi har jobbat med samma färg fast på större rosor på skolan och då heter de Memory lane så kanske är det samma färg på de små. Kram Katta

bokhyllan sa...

Vackra blommor, söt pippi!
Kram.

Bitte sa...

Penséer ger verkligen vårkänslor, jag längtar tills man kan köpa dem här också :-). Du har så fint på balkongen, det ska bli jättespännande att se hur det blir med armeringsnätet!

Vad kul att du vill vara med i min utlottning! :-)

Många kramar
Bitte