Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

fredag 11 mars 2011

Rum och Trädgård

Igår var det då dags för att besöka Rum och Trädgård på Kistamässan.
Som jag hade längtat till att få gå på och få inspiration av.
Så mycket folk långt fler en förra året, så på en del ställen var det riktigt trångt.
Missade att lyssna på Hannu Sörenstam för jag hade lyckats läsa fel på tiden. Hur
smart är det?
Något som var klart bättre en förra året var att det fanns flera sittplatser att kunna
sitta och fundera och vila på, skönt.
Denna trappstegs hylla blev jag lite förtjust i, önskade bara att den att varit lite
högre och bredare. Om så vore fallet så hade den nog fått flytta hem till mig.

En odlingsvitrin vore ju en dröm att ha på balkongen men vart skall jag själv ta vägen då.
Det fanns flyttbara hyllor och några fler att sätta in i den vänstra delen av skåpet om så önskades. En härlig låda att ha *bra att ha saker* i fanns längst ned.

Vattenkannor kan jag gå igång på.

Fint dukat bara att slå sig ned.
Prova på att klättra som en aborist fanns det möjlighet till.

En mini bloggträff hanns också med där vi träffades några stycken och pratade en liten stund.
Alltid trevligt att träffas live och få ett ansikte och en röst till bloggen.
Jag träffade följande glada bloggare:
Eva Linnea med Häxor och Änglar
Iann med Leva grönt
Lite besviken på att det ej fanns så mycket växter att njuta utav och köpa med sig hem.
Dock var det gott om penséer, hortensior och pelargoner.

Tjingeling//Tekla Maräng

19 kommentarer:

Emelie sa...

Fina bilder, önskar att jag också kunde gå på nån trädgårdsmässa, men jag bor ju så långt i från allt. Då är det tur att det finns andra som lägger ut bilder och rapporterar :) Kram :)

Smultronbo sa...

Vilka härliga bilder! Jag skulle gärna ta odlingsvitrinskåpet, jättesnyggt!!

Nu är det bara att ladda för Nordiska Trädgårdar 24-27 mars. Där brukar det finnas mycklet plantor etc att fynda.

Ha en toppen helg!

Camilla

Lily sa...

Så mycket fint! En sån hylla skulle gärna få flytta in här också ;-))Härligt att du delar med dig av inspirationen från mässan, har inte själv haft möjlighet att besöka några, tyvärr..
Ha en fin helg
Lily

Änglarum sa...

Där skulle jag med velat varit..botanisera mellan allt fint.. ha en skön helg kramiz Jessica

Gunilla sa...

Oh den vill jag ha och den ochså men hur och vart skulle den passa.:o)
Odlingsskåpet så fint med och utan växter, kanske jag kan göra något fynd på loppis i sommar.Något gammalt skåp som liknar det.

Jag har inga mässor i sikte synd att det inte blir någon här hos oss, skulle gärna gå och botanisera.

Vad trevligt att träffa människorna bakom bloggarna.

Birgitta sa...

Så fina bilder från mässan och jag förstår att du gick igång på det mesta där. Tror nog inte att du kom hem tomhänt heller.
Ha en skön helg.
Kram Birgitta

vadmalen sa...

Vad kul att få se lite från mässan.Det är ju sååå kul att gå på sådant. Jag sparar mej till Trädgårdsmässan i Älvsjö.
Ha en riktigt bra vårlik helg!
Kram
Birgit

Unknown sa...

Synd att det inte fanns så mycke nytt att ta med sig hem men fina bilder fick du iaf :).
Odlingsvitrin vore inte helt fel, får jag nog fundera lite på till sommaren.
Ha de så bra, kram Ing-Britt

Nette Cecilia sa...

Lyckliga dig som varit på mässa,fina bilder .trevlig helg Nette

Compact Garden sa...

Jag ser att det var lite annat än på Malmömässan men det fanns inte så mycket växter att köpa där heller..fina bilder.
Ha en skön helg/Anne

Oljekritan sa...

Du så mkt fina saker..man borde ha en jättebalkong för en odlingsvitrin var ju jättesmart..snyggt!!! Kunde man nu bygga själv om man var snickar kunnig...vad roligt att se dina bilder..kramis

mitt skärgårdsliv sa...

Så mycket fint. Jag vill även gå på nån trädgårdsmässa :) Borde få mera idéer till gårdsplanen! Önskar dig en riktigt trevlig helg!

Cajsas Faster sa...

Kul att du kom iväg och kul att träffa några vänner på riktigt! Har du träffat dem förr?
Hoppas du fickmånga nya idéer till balkongen, och att de får plats!
Kram, trevlig helg, Marie

bokhyllan sa...

Fina bilder! Vackert dukat bord!
Önskar dig en trevlig helg! Kram.

Therese sa...

Tack rara goa du för dessa bilder från mässan, ser ljuvligt ut! Själv drömmer jag just nu att få göra vårliga pensée arrangemang... Ha en fortsatt fin helg goa Tekla <3

Laila sa...

Vi fastnade för ungefär samma saker tror jag. Men jag gav upp före dig... Instämmer i besvikelsen över att det fanns så få intressanta växter att köpa.
Ha det gott!/Laila

Hanneles bok-paradis sa...

Kul att se dina bilder :)

tankar från mitt fönster sa...

Ska gå på trädgårdsmässan i morgon och se om jag får idéer tillo balkongen.
Jag önskar dig en trevlig helg!
kram

Karin - Mina Rum sa...

Vad många fina saker du såg på mässan. Jag gillar verkligen hyllstegen.

Ha en fortsatt fin helg. Kram!