Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

söndag 9 augusti 2009

Vatten

Vatten gör mig så glad, lugn och trygg. Jag är helt enkelt barnsligt förtjust i vatten.
Tankarna går till landstället när jag var liten och man fick ta med sig polvaflaskor eller rättare sagt dunkar med dricksvatten hem ifrån och transportera dem ca 8 mil. Då var det inte tal om att slösa vatten inte. Diska och tvätta sig gjorde man i regn vatten.
Tankarna går även till brorsan och pappa när man byggde fördämningar och gjorde barkbåtar och vi tävlade vem som kom först...
Här kommer lite bilder med vatten i olika miljöer som jag fotat nyligen.
Stenarna i sjön där vattnet ibland slår över...

Lite vatten som slår in och åker ut igen.

Vattenskål med flytljus.

Vattnet som bara vräker ner i Drottningholmsparken.


Härlig yvig plaskande fontän.


Många ensamma vatten strålar, men ändock tillsammans

Bryggan och sjön som ligger lugn...


Nacka strands jätte sprut. Enligt konstnären så är det *gud fader själv på himmelsbågen*.

Nä nu ska jag gå och duscha och använda mera vatten.
Hoppas att ni alla får en bra start på veckan//

5 kommentarer:

Therese sa...

Du skulle ju vara med i "fototrissen" Med desa härliga temabilder.. Kram

Anneli sa...

härliga vattenbilder...vatten görs sig väldigt bra på bild om man får till det, det lyckas du med...
kram
annelie

Hjärtat Mitt sa...

Jag kan bara hålla med. Jag kan sitta vid vattnet och drömma mig bort i timvis. Det är så lugnande och härligt. Dina bilder var fina, vatten i olika former.

Kram Mari

Susanne sa...

Ja håller med dig..Men vattnet är ju livet så kanske därför..Jag älskar havet..Kram till din dag Susanne

Katinka sa...

Ja, vatten är verkligen underbart tycker jag med. Jag är fisk till stjärntecknet och är det något element jag älskar så är det faktiskt vattnet. Ibland kan det bli så rätt.