Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

tisdag 18 augusti 2009

TÄVLING

I dag känner jag mig generös och upplivad till att ha en egen Tekla Maräng utlottning!
Det är bland annat Ullis med bloggen Lev på landet som har inspirerat mig till att ha ett flertal vinster (då jag hade turen att vara en av dom som vann hos henne, vad vinsten blev ska ni få sen när den har kommit).
Hade egentligen tänkt vänta tills bloggen fyller 1 år men jag kunde inte vänta.
Så gillar jag siffran åtta och det är ju den 18 augusti i dag, så jag hoppas att det ger tur med sig för ER.







Det är alltså fem stycken vinster.
1. Björn Hellbergs senaste bok Den vita döden.
2. En korg med tre stycken vaser i.
3. En sax i smide
4. Karin Larsson te med smak av smultron, blåbär, jordgubbar
5. En trädgårds tvål som doftar lavendel

Det ända ni behöver göra för att vara med är att lämna en kommentar under detta inlägg, samt länka med bild på eran blogg (så det är bara att låna valfribild). Samt skriva vad just DU skulle vilja vinna.
Det går givetvis att vara med även om man inte har en blogg, maila då till teklamarang@ymail.com och lämna din adress och önskemålet om vad DU vill vinna.
Tävlingen slutar den 1 september kl 24.oo.

Ha nu en fortsatt BRA dag och LYCKA TILL till er som vill vara med i utlottningen!
Kramar//

47 kommentarer:

Tea Lady sa...

Hej Tekla!
Första gången jag är först!!

Kul med tävling, jag är såklart med och länkar gör jag också.

Jag skulle helst vilja vinna boken eller smidessaxen..

Kram,
Lena

Birgitta sa...

Hej!
Vad roligt med tävling. Får hoppas jag har turen hos dej.
För visst vill jag vara med och tävla och jag länkar med bild på min blogg.
Vad jag vinner spelar ingen roll. Du får välja.
Ha det så gott.
Kramis Birgitta

Gunilla sa...

Alltså jag vinner aldrig men jag kan ju försöka.
Jag skulle gärna vilja vinna saxen men de andra sakerna är ju fina ochså.
Jag länkar såklart till dig och hoppas på lite tur.

Ha det gott

Gunilla

Susanne sa...

Hej..Dragning på min Födelsedag,,kanske jag har extra tur då vem vet;) Jag skulle bli glad vad jag än vann!!Fast jag gillar nog bäst korgen med vaser i ..Jag länkar..Kramilikram

Åsa sa...

Roligt med tävling och med massor av vinster;)
Jag vill såklart va mé, länkar och om jag vinner vill jag allra helst ha SAXEN. Så underbar!// Kram Åsa

Lilla Eken sa...

Men vad fina vinster du har då!
Självklart vill jag vara med, men jag tittar in igen senare. Måste leta rätt på ljusblått broderigarn innan Foyles war börjar!
Kram

Mjuka sa...

Såklart jag vill vara med i din tävling! Just nu önskar jag mig högt en trädgårdstvål, så det får det bli, har länkat!
Kram Malin

Compact Garden sa...

Tjoho..en tävling..klart jag är med,eftersom det blir mycket trädgård framöver skulle det passa med en trädgårdstvål..håller tummarna och länkar från bloggen

Ha en skön kväll/Anne

Livet på Sjögård sa...

Så roligt med en tävling och så generös du är med priserna, vad du är härlig! :)
Den där saxen skulle vara som klippt och skuren för mej :)
Länkar naturligtvis!

Marie sa...

Många fina vinster. Saxen gillade jag, men böcker är alltid kul, men en överraskning kan också vara spännande. Hoppas på tur! Kram (och länk finns nu på min blogg)

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej på dig!
Vilken skojig tävling. Vad jag önskar mig mest? Jo en tvål och en korg med vaser och en sax och lite the. Oj , att det kunde vara så svårt att välja. Det får nog bli en fin trädgårdstvål :)
Jag är dålig på att sätta mig ner med en bok men jag ska absolut skärpa till mig nu på studs.
Må så gott. Kram

Nastasia sa...

Men ååååh va ROLIGT!!!

SJÄLVKLART jag VILL vara med!...så nu har jag minsann "pulat" med nå´t som jag verkligen har svårt för, nämligen länka med både bild och text! Men Du, det lyckades minsann! =D

Hmmm...VAD skulle jag vilja vinna???....vaserna...eller kanske te´t...eller varför inte tvålen...eller...äsch, vilken vinst som helst av de där skulle jag GÄRNA ta! =D

Ha det jätte bra!

Magdalena Martin sa...

Hallooj Marie! :-D

Att göra 4 bilder i hop är inte så svårt :) När du väljer att ladda upp en bild i ditt inlägg, så väljer du mellan storleken och ingen placering (den tomma layoutrutan). Ladda sedan upp 4st bilder efter varann och dra så att de hamnar 2 bredvid varann och 2 under, sen markerar du alla 4 bilder så att det blir blått och väljer centrera! klart! :)

om det inte funkar så hör av dig igen :)

kram kram!

Hjärtat Mitt sa...

Klart jag vill vara med :)
Saxen hade ju inte varit så dum att vinna.
Självklart så har jag länkat till dig.

Kram Mari

Merja sa...

Så fina vinster! Klart jag vill vara med:)Länkar direkt.

Jessica sa...

Hej vännen,
vilken fin tävling! Har läst Björns tidigare böcker, så om jag skulle vinna nu vore det toppen att få hans nya!
Korgen med vaser är också toppenfin!

Tänk att Mankell skrev en till bok, den måste man ju läsa! Har du sett filmerna med Henriksson i huvudrollen? Tycker han är riktigt bra!
Ha en bra dag!
kram
Jessica

Therese sa...

Självklart sällar även jag mig till de förhoppningsfulla i men en önskan om att Karin Larsson teet skall hamna i det höstlika Dorotea så att jag får suga på sommaren liiiite till innan snön kommer! Jag har länkat: http://lurans.blogg.se/2009/august/zara-home.html

Mia sa...

Oooj vad många härliga vinster, visst är jag också gärna med.

Om jag har turen på min sida så skulle jag välja korgen med vaserna eller den underbara smidessaxen.

Länkar förstås hos mig också och håller tummarna!

Stor kram
Mia

Britt sa...

Va roligt med flera vinster! Jag vill självklart vara med och jag länkar. Jag vill helst vinna saxen.

Kram Britt

Bitte sa...

Hej Marie!

Jag vill också gärna vara med i tävlingen! :-) Jag föll för den vackra saxen som jag sett tidigare i sommar i en tidning någonstans. Den skulle jag helst vilja vinna, eller så Karin Larssons te. Det verkar smaka gott, dessutom har jag alltid varit intresserad av hennes inredningsstil!

Kramar
Beatrice

Hanna sa...

Jag vill vara med o tävla! Om jag skulle vinna så vill jag nog helst ha saxen... Allt va fint :)
Länkar hos mig.

Ha d gott!
Kram Hanna

Gillberg sa...

Hej!
Vill börja med att säga: Vilken fin blogg Du har!! Hittade hit av en slump och blev sittande länge!!

Det är klart att jag vill vara med och tävla! Det var däremot väldigt svårt att välja av allt det fina. Men jag tycker nog allra bäst om korgen med vaserna eller Karin Larssons te...

Länkar såklart på min blogg.

Mvh Ellinor på Gillberg

Lilla Eken sa...

Nu har jag länkat. Vill helst vinna saxen. Eller tvålen.
Ha det fint! /I.

♥ cloudberrie ♥ sa...

vad ROLIGT med en tävling!
Jag vill självklart vara med och tävla om dina fina vinster. Men det går inte att välja, allt är fint & bra att ha! Så vinner jag får du gärna överraska mig ;)

STOR KRAM från Eva

ps har länkat i min andra blogg

Hemmalycka sa...

Hej, vilken trevlig tävling där man kan välja vinsten.
Jag hoppas att jag vinner sax i smide för den var så vacker och deesutom kan den vara bra att ha i trädgården.
Jag länkar såklart.
Kram Åsa

evamar sa...

Näää, välja kan jag då inte. Alla fem vinsterna skulle ju passa mig. Om jag ändå MÅSTE blir det tvålen.

Jag länkar i tävlingsbloggen:

http://evamar.blogg.se/2009/august/fem-vinster-1-september.html

Katta sa...

Vill gärna vara med i din utlottning och länkar så klart. Tycker saxen är otroligt fin, I love it! Kram Katta

ILJA sa...

oj så mycket fint du lottar ut. tänker inte välja nått specifikt. alla vinster är så bra!

har länkat här: http://tavlingstipsarna.blogg.se/2009/august/vas-sax-te-bok-tval.html

mr22ga sa...

Hej! Jag vill självklart vara med även jag! Vilken rolig tävling! Skulle jag ha turen med mig skulle jag gärna vilja vinna boken (eller tvålen, svårt val!)

Jag länkar också vidare så att fler hittar hit på: http://villduvinna.blogg.se/2009/august/fem-vinster.html

Håller tummarna! Ha det bra så länge!
KRAM

Anna sa...

Jag är gärna med och tävlar. Jag skulle helst vilja vinna korgen...

Jag har länkat här

http://molnboanna.blogg.se/2009/august/fem-vinster-bland-annat-en-bok.html

info@annakarlsson.se

Ullis/Leva på landet sa...

Hur har jag kunnat missa denna?! Vill gärna vara med och att välja pris blir svårt. Om jag skulle ha turen så är det nog smidessaxen eller korgen med vaserna som jag önskar. Länkar också.

kramar Ullis

Märta sa...

Klart jag vill vara med i din utlottning. Jag har svårt att välja skulle bli glad för alla vinsterna, men saxen eller tvålen slår lite högre än de andra.
Jag länkar med bild från min blogg.
Ha en skön söndag!
Kram! Märta

Erika sa...

Jag vill vinna saxen
Länk fins på www.ahopaholicans.blogg.se/tavlingar

Anneli sa...

Vilka härliga vinster - spelar ingen roll vad jag vinner - gillar dem alla***
Har bildlänk hos mig
kram
annelie

Malmkakan sa...

Hallå där!

Självklart vill jag vara med och tävla. Om jag vinner villl jag gärna ha trädgårdstvålen med doft av lavendel.

Länkar från bloggen!

Kram, Cecilia

Norrdalen sa...

Vad roligt med tävling! är gärna med o har länkat i högerspalten på min blogg.

Om jag vinner vill jag helst ha

1.korgen med vaserna
2. saxen

Ha en fin dag! kram jannica

Vero sa...

Jag vill vara med. Självklart.

För min del spelar vinsten ingen roll, jag gillade alltihopa. Och boken har jag INTE läst...Hehe...

Jag länkar så klart.

Stora kramen, nu tror jag att jag är på banan igen med bloggandet.

Viola sa...

Jamen, tänk om jag missat detta...ska nu länka och hoppas på turen för en gångs skull...sällan jag vinner..men här är ju många vinster att tävla om....)kramen

~ Camilla ~ sa...

Hei! Vi har også plukket kantareller - og litt steinsopp og piggsopp. Så mange flotte premier du har, da! Jeg kunne tenkt meg å vinne de tre vasene i kurven, men saksen og såpa er også på ønskelisten.

Kom innom meg - jeg har tips om flere konkurranser.

~Camilla~
Nordisk Landliv

Sofie sa...

Jag deltar väldigt gärna i din tävling, men jag kan inte välja vinst.. boken kanske, eller saxen, eller vaserna! Jättefina allihop!
Självklart länkar jag.
Ha det riktigt bra,
Sofie

Jessie sa...

Åh så fina vinster! Jag vill gärna vara med och tävla! =) Om jag vinner så skulle jag nog vilja vinna Björn Hellbergs senaste bok eller kanske korgen med de tre stycken vaserna i! =)

Har länkat till tävlingen i min blogg här: http://jessiestavlingsblogg.blogg.se/2009/august/vinn-5-vinster.html#comment

Och här är min mailadress: Jesca4@hotmail.com

Ha det så bra!
/Jessica

Bloggullet sa...

Helst skulle jag vilja vinna trädgårdstvålen, allt är lika fint.
Jag länkar på min blogg.
Kram

Nastasia sa...

Spännande...det börjar närma sig slutet nu...
Har nu "gottat" mig lite här hos Dig med så vackra bilder och allt, som Du har! =D
Så smet jag in på "PAR COURRIER" en stund och njöt av ännu fler vackra ting! =D

Må så gott!

Ann sa...

Såklart jag vill vara med i din tävling! Just nu önskar jag mig den underbara Saxen! så det får det bli, har länkat!

Mvh Ann

Evas sida sa...

Hejsan!
Vad kul med tävling hos dig. Självklart vill jag vara med och tävla och länkar självklart. Vaserna skulle passa så perfekt hemma hos mig, håller på att pyssla lite inför hösten...så jag håller tummarna för mig. Ha det gott/Eva

Unknown sa...

Hej Tekla!
Jag vill jättegärna vara med i din fina utlottning. Jag länkar förstås i min högerspalt.
Alla sakerna är så fina, men helst skulle jag nog vilja vinna den söta smidessaxen.
Ha nu en fortsatt skön och avkopplande helg!
Kram Karin

Anonym sa...

Klart jag vill vara med i din fina tävling. Länkar från min sida.
Nu håller jag alla mina tummar och tår.
Kram