Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

lördag 8 augusti 2009

*Tornedalen* & smultron

Försökte ta mig ut en vända för att handla lite på stan, men fick vända hem igen.
Det är nog något fel på mig för jag fixar inte när det blir så här varmt ute, utan jag trivs bäst i skuggan under min *korkek*. Så nu sitter jag här och slokar lite.
Här är ett bara växter som inte slokar på min balkong.
Först ut är Pelargonen *Tornedalen* som jag beställde hem som stickling i våras.


Den är så fluffig och fin, påminner lite om en gräddbakelse.

Så här små var smultronplantorna när jag precis hade planterat dem den 27 april.

...och så här ser den ut nu. Med rankor av smultron som det hela tiden kommer nya kart på.
Det doftar så ljuvligt bara man kommer i närheten utav ampeln med smultronen i. Det är så att jag alltid spar ett par stycken röda fina som får hänga där och dofta tills det kommer fler i mognad.



Ta det lungt i värmen, kram//

6 kommentarer:

gulle hexan sa...

hej kära tekla marie:)
åå du är som jag!! jag trivs bäst med svalt väder.. helt lite krispig skön luft!!
jag orkar typ inget när det är för varmt!! å det är det nu.. blää

jätte fina fotos,,
tackar:)
kram

Med fingrarna i (j)orden sa...

Superfin pelargon.
Varma hälsningar
Eva

Åsa sa...

Ja man ska väl inte klaga på den härliga solen, men trots mitt senaste inlägg trivs jag bäst i skuggan jag mé... //kram Åsa

Birgitta sa...

Hej! Jag tål inte heller värmen. Utan föredrar skuggan. Och idag har det varit så varmt.
Vilka ljuvliga foton från din balkong på både blommor och bär. Vad skönt att du har denna oas att vara i.
Ha en trevlig kväll och slappa nu.
Kram Birgitta

promenader på landet sa...

Ljuvliga bilder! Jag håller med dig jag trivs också bäst i skuggan eller vid vatten så man kan bada, när det blir för varmt! Kramar från Maria

mitt skärgårdsliv sa...

Jo dessa dagar har man fått leta sig i skuggan emellanåt :) Så fint din pelargon blommar och smultron som är så gott!! Ha en härlig söndag!!