Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

torsdag 6 augusti 2009

Fingerborgsblomman

Hejsan på Er. Idag har jag varit hemma och tagit det lugnt, nåja lugnt och lugnt jag har varit i tvättstugan och fixat samt gjort lite andra nödvändiga saker för att få livet att rulla på någorlunda smärt fritt.
En stund på balkongen hans med för att njuta av dess växtlighet.
Fingerborgsblomman har jag inte haft på balkongen förr men denna den ropade efter mig i plantskolan!


Visst är hon vacker...
Humlorna fullkomligt älskar henne! ...och jag med.


Vilket fint ludd det är som växer inne i själva *fingerborgen*.

Ja, denna växt kommer absolut att få återkomma till min balkong.
Kramar till er alla//

En fråga bara När ni gör inlägg kan ni flytta runt era bilder då? För mig går det inte alls sedan några veckor tillbaka.

10 kommentarer:

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej där!
Det är oftast väldigt svårt att flytta runt bilderna. Det gäller att ha tålamot, förmodligen är det inte meningen att det skall gå bra i detta program.....
Nu fick jag tips på fingerborgsblomman - den kan kanske vara fin i en kruka också. Jag trodde att det var en perenn och här uppe hos oss i norr dör de ju i en kruka på vintern....
Ha det!
carin

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Återkommer!
Ser att du har bilder från serveringen vid Kina slott. Jag blev nostalgisk, jättemysiga minnen även för mig när jag var där med mina barn och de sprang och gömde sig i de stora hålrummen i ekarna som fanns i slottsparken....Vi åkte med båten från stan.
Det var några år sedan. Adjö----igen! Carin

Birgitta sa...

Hej vännen!
Vilka underbara fingerborgsblommor du har. Jag tycker de är så läckra.
Och du är helt otrolig att odla på balkongen.
Jag har börjat skriva mina inlägg i Windows Live Writer och då kan man lägga in bilder allt efter som man skriver och se hur det ser ut också. Det funkade så dåligt med bilderna för mej när jag skrev i Blogger.
Nu väntar sängen på mej.
Kramisar Birgitta

Susanne sa...

Hej..Javisst är den jätte vacker..Här växer dom där dom har lust,fast just denna sort har jag inte mest vita rosa och Lila,,Visste inte att man kunde ha dom på balkongen..Kram

Therese sa...

Fingerborgsblomman var verkligen vacker kan förstå att ni alla gillar henne! Kram

Lilla Eken sa...

Va? Har du kunnat flytta runt dina bilder? Det har aldrig funkat för mig. Jag måste planera innan jag lägger ut dem, så att de hamnar i rätt ordning.

Tänk, just de där fingerborgsblommorna tyckte jag var helt förfärliga för massor med år sen (usch vad vulgurä o svulstiga!) men idag börjar jag nästan dregla vid åsynen... Såg dem i förra veckan i stora krukor utanför en affär i stan och stod och klämde jag med. Men priset?! *brrr* Där har du en STOR fördel med balkongodling!
Jag måste först tänka på hur mycket av kassan två lastbilar jord, tryckimp.virke till pergola, stensatt uteplats och 8 meter häck kommer att ta...
Ha det fint!

Mia sa...

Visst är den vacker, fingerborgsblomman men giftig. Här frösår den sig helt ohämmat överallt så trots att den är vacker så får jag ibland rensa. Vet inte hur många bladrosetter jag grävde upp igår, ska se om de vill överleva någon annanstans istället för i mitt lilla stenparti, som de helt höll på att ta över. Tror att de vi har är tvååriga, första året bara bladrosett och blomning andra året.

Flytta bilder har jag aldrig kunnat göra så mycket i blogger. Man måste ju först bestämma hur man vill ha bilderna när man tankar upp dem. Lite krångel tycker jag då de inte alltid hamnar där jag vill.

Hoppas du får njuta av denna underbara sommardag!

Kram Mia

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Jättefin tycker jag också.
Vilka härliga utflykter du har gjort och bilderna du förärar oss andra med är helt fantastiska.
Nu kan du klättra upp i taket och rita ett kors. Jag har nämligen skickat iväg din tavla idag. Hoppas att du får en bra helg. Här väntas ännu en härlig jobbarhelg...
Må så gott. Kram

Katinka sa...

Åhh, vilken underbart vacker växt! Och tack för lyckönskningarna inför semestern. Det är nu livet börjar. Vilket låter riktigt hemskt egentligen.

Viola sa...

Dessa vackra blommor dom frösår sig själva...så helt plötsligt har jag dom på nya platser i trädgården..så vackra, ha en skön helg..och Otto han blir alltid kliad..han ger sig aldrig..:) kram