Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

torsdag 21 oktober 2010

Utmaning

Hej jag har fått en utmaning ifrån Sockenvägens söta

där man skall svara på en del frågor och här kommer frågor och svar.

4 TV-program som jag ser:

Babel

Dobidoo

Skavlan

Vetenskapens värld


4 saker jag gjort idag:

Bakat äppelkaka

Letat reda på mina vantar

Fikat ute med min dotter

(nej inte på balkongen men på ett fik)

Titta in på Panduro


4 saker som jag längtar efter:

Advent och tiden fram till jul

Gå på teater eller musikal

Att det inte skall värka så mycket i min vänster arm

Någon trevlig vinst


4 saker på önskelistan:

symaskin

en ny dator

stativ till kameran

snö i vinter från Lucia till början av mars


4 saker som jag avskyr:

orättvisor

Människor som inte står för det dom gör

Blodpudding

Regn och blask en hel vinter

Nu är det meningen att jag skall utmana några andra bloggare, men jag gör
så att jag skickar den vidare till er som vill.
Lämna gärna en kommentar om ni antar utmaningen så att
jag kan ta del av era svar.

God natt och Tjingeling//Tekla Maräng

8 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hejsan!
Du skrev att du längtar efter att vinna en trevlig vinst. Då passar det ju bra att kika in till mig, jag har en utlottning på gång=)

Tack för alla dina boktips! Jag hörde om en tjej från Sydafrika som blivit hyllad för sin bok. Boken heter Moxyland och är skriven av Lauren Beukes. Jag tänker köpa boken i julklapp till min dotter.

Ha en fin fredag och en trevlig helg!
Kram,
Regina

Lily sa...

Härlig utmaning, kul och få veta lite mer om dig! Känner igen mig i mycket :D

Ha en fin fredag och helg
Kram Lily

Annelis hantverk sa...

Så roligt att få veta litet mera om Tekla Maräng!
Må så gott!

Therese sa...

Så skoj att läsa dina svar vännen! Här är dagen ny, men ändå full fart sedan många timmar... Rart med barn ;-) Och spökkalas blir det redan i helgen på söndag, då jag är borta halloweenhelgen, min goa svärmor har bjudit mig på en weekend med hotell, ladiee nigth och shopping :-) Det är verkligen något jag ser fram emot! Önskar dig en fin dag och en underbar helg! KRAM

Katta sa...

Men snön har ju kommit redan nu :) på gott och ont kan jag känna. Blodpudding och regnblaskiga vintrar avskyr jag med. Kul utmanning. Önskar dej en trevlig helg, kram Katta

IET sa...

Jag skriver under på blodpudding. Det är verkligen vidrigt! :-)

Vitt idag Marie, bättre än allt regnande senaste tiden, eller hur? (Men det kunde gott ha kommit liiite till tycker jag.)
/i.

Boklusen sa...

Jag har gjort din utmaning på min blogg. Kika in får du se...

Fröken S sa...

Gjort din utmaning inne hos oss Massor av ord =) Hoppas du har en riktigt trevlig helg =)