Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

fredag 29 oktober 2010

Inspiration

Köpte dessa vackra ting i från Beatrice med bloggen Rose de Chine.
Tänkte stjäla idéerna och göra egna tändsticksaskar och bokmärken, så nu letar jag
bara efter lämpliga motiv här hemma hos mig. Det finns lite tidningar att klippa ur och
spetsar och lite annat pynt har jag nog att tillgå.

Glasögonen är så läckra...

Vet någon utav er kära läser vem det är som har illustrerat Alice i Underlandet som ni
ser motiv ifrån här på bilden?

Trevlig helg//Tekla Maräng

20 kommentarer:

Anonym sa...

Hej så roligt att pyssla! Ville bara passa på att önska en riktigt trevlig helg! Kram nina

White cotton grass sa...

Illustratören heter John Tenniel.

Lycka till med pysslandet!
Passar även på att önska dig en trevlig helg :)

kram
helena

Bitte sa...

Hej goa Marie!

Tack för att du skrev så fint om sakerna du köpte och för att du länkade till mig :-).

Det låter som att du har en härlig pysselhelg framför dig! :-) Illustratören heter John Tenniel, han gjorde originalillustrationerna till boken när den trycktes 1865. Hoppas du hittar något av användning om du söker på hans namn!

Ha en fin helg!

Många kramar
Beatrice

Sirpa sa...

Hej!
Att pyssla är så roligt, roligast är att se slutresultatet!
Fina saker!
Har en mysig fredag och mycket pysselglädje för dig!
Kram Sirpa

Mia sa...

Myyysigt att sitta och pyssla, nu blir ju jag också pysselsugen. Kanske ska ta tag i det där scrappandet som jag så länge varit sugen på. :)

Trevlig helg vännen!
Kram Mia & "lilleman"

Black Iris sa...

Hösten är verkligen pysslandets allra bästa tid.

Kram Maidi

Cajsas Faster sa...

Mysigt! Ha det så kul med alla dina papper, lim och glitter...
Trevlig helg, Marie

Therese sa...

Åhhh så underbart! Köptetändsticksaskar i dag med syfte att pyssla lite, men inte har jag sammar resurser som du *ler* Kommer bli toppen! KRAM

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad lustigt, jag satt precis och kikade runt för att ta reda på vad illustratören heter som du söker och då hade du hälsat på hos mig samtidigt=) Inte trodde jag att det var så många som illustrerat Alice i Underlandet. Det finns en som heter Rackham, som gjort ganska fina bilder också, men det är nog Tenniel som de säger.

Önskar dig en mysig fredagskväll och en riktigt skön helg!
Kram,
Regina

Lisbet sa...

Hej!
Jag säger som de föregående, det är nog Tenniel!
Jo, boken min e bra!
Ha en riktigt skön helg!

Oljekritan sa...

Vad fiffigt och skapande..kul verkar det! Får man se resultatet?...Visst är det kul att vara kreativ, det stärker hela tillvaron.....Trevlig helg till dig//Kram Karina

Livskrafter sa...

mmm...det är så mysigt och härligt att få använda sin kreativitet och pyssla. Jättefina saker du införskaffat
Vet dock inte vem som illustrerat Alice i Underlandet
Ha en finfin lördag
kram
Emma

Britt sa...

Fina saker du har köpt! Hoppas att vi får se vad du har pysslat, alltid lika roligt och inspirerande att se på alla kreativa projekt ute i stugorna.

Kram britt

Karin - Mina Rum sa...

Jag hade ingen aning om illustratörens namn, men det var det ju andra som hade. Lycka till med pysslandet.
Kram!

Malmkakan sa...

Visst är man pysselsugen nu när det närmar sig advent...
Ska bli spännande att se vad du får till av detta.

Kram, Cecilia

Viola sa...

Ser att du fick hjälp med namnet...så bra, visst är det mysigt att pyssla i höstmörkret, hoppas du har en skön kväll, kram

Sirpa sa...

Hej!
Hoppas du har haft det bra!
Önskar dig en skön kväll och en fin söndag!
Kram Sirpa

Ullis/Leva på landet sa...

Så mycket fina saker. Kul att pyssla själv också.

Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Ullis

Anonym sa...

VAd fint! Hoppas ni har en fin helg!

Anonym sa...

Jag håller på med det sista i ditt paket! Snart kommer det nog...
Din anonyma bokvän