Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

lördag 16 oktober 2010

Nomenering till Bokbloggarnas Litteraturprsi 2010

Har hittat ett nytt pris som kommer att delas ut till en författare vars bok är utgiven mellan november 2009 till november 2010. Det är bokbloggen Breakfast Book Club som har instiftat det nya priset, så nu är det bara upp till bokbloggare att utse och rösta på sina fem kanditater
i den rangordning man själv vill ha dom i. Gå gärna in och titta hos Breakfast Book Club, HÄR

Jag vill nominera dessa fem böcker i rakt nedstigande led.
Nummer 1) Easter Parade av Richard Yates (om nu den räknas efter som det är ny tryck i år.)
Nummer 2) Utrensningen av Sofi Oksanen
Nummer 3) Jag skulle vara din hund (om jag bara finge vara i din närhet) av Anneli Jordahl
Nummer 4) En sannolik historia av Karin Alvtegen

Nummer 5) En dag till skänks av Anna Gavalda


Lycka till nu böcker.
Tjingeling//Tekla Maräng

Inga kommentarer: