Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

måndag 25 oktober 2010

På promenad

Bobo och jag har tagit oss en sväng för att se om det finns något som fortfarande blommar
i vår omgivning. Vill ni hänga med?
Vi kan ju konstatera att det finns hur mycket lönnlöv som helst där vi bor.

Stjärnflockan (Astrantia major) lyser så fint mellan alla blad. Tänk vad tåliga dom
är för frost och blåst.

En ensam rödklöver...

Berberis bär och blad som riktigt glöder.

Hoppas att ni får en bra start på veckan.
Tjingeling//Tekla Maräng

Till er som eventuellt undrar hur det gick med mitt tänkta pyssel för gårdagen så
kan jag meddela att det blev inget av med det.
Det kom vänner istället.

Du är väl med och tävlar hos mig, om inte
tryck HÄR!

25 kommentarer:

Jessica sa...

Hej,
otroligt att det fortfarande kan blomma när det varit minusgrader några dagar.
Hemma hittade jag en knopp i min Primula i rabatten!

Mysigt med promenad när det är så här fint väder!

Må gott,
kram
Jessica

Dubbelörn sa...

Stjärnflocka som jag jagade i försomras o fick inte tag på den. Höstanemon är en annan "villha" blomma. Vill så gärna ha dem i min trädgård. Får nog tidigarelägga min jakt nästa vår ;).

Idag var en helt underbar dag!

Kram

Unknown sa...

Underbara bilder! Idag har det varit en fantastisk höstdag.
Du har två lotter.
Kram

Birgitta sa...

Inte illa att du hittade så mycket fint under promenaden. Här har allt frusit ner nu. Vi hade återigen -11 i morse. Men vi har blivit förskonade från snö och regn än och det känns bra.
Kram Birgitta

Nyanser av vitt sa...

Vilka otroliga färger du lyckats fånga.
kram Agneta

Laila sa...

Fina promenadbilder! Man borde ta med kameran lite oftare!
Ha det gott!/Laila

Gudrun sa...

Tänk så mycket fint som fortfarande blommar.

Ha det gott.

♥ Franska Liljan ♥ sa...

Tänka dig, just en ensam rödklöver och en tåliv, vacker stjärnflocka njöt jag av ute i trädgården igår. Hade ingen anng om att stjärnflocka var så tålig, vi har ju haft snö här en vecka och den blommar ändå!!!

kram Helena /franska liljan

Therese sa...

Åh bor vi i samma land?! *ler*
Tack för att jag fick prassla bland löven med er <3 ^redigt att linda in din tjej i täcken, kan aaaana att liknande situationer kan komma att uppstå med Luran, då ska jag ha din lösning i åtanke :-) Kram

Lily sa...

Ljuvlig promenad ni fick!

Kram Lily

Sjabbig men chic sa...

Oj! Här är det nog inget som blommar längre. Ja, förutom löken ibland då. Men jag tror att jag måste ut och spana lite i morgon ändå.

Kramis Lisa

Mjuka sa...

Det är så otroligt vackra färger på hösten!! Man blir så glad!
Kramar Malin

Katta sa...

Men visst är det märkligt hur mycket som blommar fortfarande. Det är spännande i naturen. Kram Katta

Unknown sa...

Vilka härliga bilder!! Massor med fina färger och äntligen fick jag veta vad de där röda bären heter! Det växer en sådan ruska borta vid tennishallen där sonen spelar och jag visste inte vad den hette när han frågade (dålig mamma, ska kunna alla blommor och bär och träd ju!!)

Ha en härlig tisdag och en lika härlig vecka!
Stor kram!

Sanna sa...

En så söt hund du har! Härlig bild med alla löven. Tänk vad blomster står sig ute i naturen.
Hoppas att du får en fin dag
/Sanna

Basilica sa...

En lisnjuterblogg, det låter trevligt. Jag återkommer gärna.

Anonym sa...

Hej! Vad roligt att du hittade blommor på promenaden! Jag tycker din hund är helt underbar! Vi hade ne cavalier förut med en blendheim! Ha en fortsatt trevlig dag! Kram Nina

Mia sa...

Åh söta Bobo, vilken mysig höstpromenad och vad fantastiskt mycket lönnlöv ni har. Önskar vi hade det också, skulle så gärna vilja plocka in några för de är så fina. :)

Kram kram till er båda!
Mia & lilleman

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vad vacker stjärnflocka är! Jag måste komma ihåg att plantera en sån till sommaren. Den ser ut som en snöflinga i formen.

Vilken skatt att hitta blommor sådär!

KRAM från Eva

Bitte sa...

Det är otroligt att det fortfarande finns blommor i denna kyla och bland all snö! Det är nästan så att man tycker lite synd om dem där de kämpar på...

Bobo är så otroligt söt och ser så snäll ut också. Har jag berättat någon gång att jag hade kunnat DÖ för att få en Cavalier King Charles Spaniel när jag var liten??? :-)

Många kramar
Beatrice

Vitt hus med svarta knutar sa...

Tänk att man kan hitta några blommor iaf fast det varit så kallt om nätterna. Mina Ölandtokar blommar som bara den, de ser lite dumma ut när de lyser som gula solar i rimfrosten.

Ha det så fint!
Kram,
Regina

Britt sa...

Fantastisk att det orkar leva i kylan. Jättevackra bilder.

Kram britt

Anonym sa...

Hejsan!
Tack för alla dina goa kommentarer.
Vad häftigt att det fortfarande blommar blommor. Fast en av våra roderdenian buskar ( det satvas nog inte så)blommar, haha
Häftigt att din hunds namn är samma som mitt smeknamn som jag haft sen jag var 1 år gammal.
Kram Bodil.

bokhyllan sa...

Vackra bilder på promenaden! Kram.

Annika Christensen sa...

Så vacker den är tänk att de kan blomma så länge. Klippt ner min men det kom bara en liten blomma nu på hösten.
Ha det gott
Annika