Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

måndag 15 juni 2009

Sommar mugg!

Vad gör man inte för att det ska kännas som sommar?!
Jag menar vädret hjälper ju inte till ett endaste dugg, man blir låg bara av att titta ut grått, grått, grått vart man än vänder blicken och kallt. HALLÅ det är snart midsommar jag vill HA bättre väder NU. Har tagit fram min sommar kopp som brukar ge mig riktig sommar känsla.
Man får ju se till att man liksom lurar sig själv att verkligen TRO på att det är sommar.
Funderar på att köpa infravärme till balkongen för jag har inte kunnat sitta där på över en vecka. Okej en dag kunde det ha gått men då lät det något förskräckligt ifrån ny bygget tvärs över gatan, dom lade sten och skar stenen med såg och gissa hur mycket det lät, plus att dom lade asfalt samtidigt.


Här kommer min engelska sommar kopp.




Gissa om den är en favorit?


Har ringt till veterinären angående Yuna som gav oss en tid till i morgon. Via telefon lyssning av Yunas hosta så trodde hon på någon bakteri som hette något snyggt på latin. Ja vi får förhoppnings vis ett riktigt svar i morgon förmiddag.
Fortsatt trevlig midsommar vecka, tjingeling//

21 kommentarer:

Lilla Eken sa...

Oooh vilken fiiiin!!! :-D
Ja, jag förstår hur mycket du tycker om den! :-)

Vilken bra veterinär du har som lyssnar på sina patienter i telefon också! Kom plötsligt att tänka på en sköldpadda jag hade en gång som fick lunginflammation med hosta. Begriper än idag inte hur jag lyckades klara honom. Jag fick vaka i tre dygn innan krisen var över, och andas på honom... men jag kommer inte ihåg vad andningen var bra för, om det var värmen eller något med högre luftfuktighet...
Hoppas att det går bra i morgon iallafall. Jag håller tummarna.

Kaktusen har stått längst in bakom en massa andra krukor, så det är bara de längsta spröten (de som hänger ner på golvet) som är tuggade. (Värre är det med novemberkaktusarna - de ser inte kloka ut..! ;-))
Ha en fin grå-dag! /I.

Gunilla sa...

Fantastiskt fin mugg den är ju verkligen vackert dekorerat och örat är ju så fint.Drycken smakar nog ännu bättre i en fin mugg som man gillar.

Här har det regnat från och till sedan i går förmiddag rena åskregnet. Jag hoppas verkligen att det vänder snart för jag är ganska less. Jobbet som dagmamma är ju inte så attraktivt i detta väder.Men ut måste jag gå med barnen varje dag ändå.
Barnen älskar ju vatten så de njuter.

Ha en fortsatt bra dag

Gunilla

Susanne sa...

Så söt,,ja i den koppen smakar säkert kaffet extra gott..Kram;)

Tea Lady sa...

Håller med dig, det är ju läskigt dåligt väder.

Muggen var underbar! Undrar förståss var man får tag på en sådan... Förmodligen någon annanstans.

Kram,
Lena

mitt skärgårdsliv sa...

Den muggen var så söt! Bra om ni fått tid till veterinären, hoppas Yuna kryar på sig snabbt!! Kram!

Tulip sa...

Å så nydelig kopp du har! Fine tegninger, nesten som en serie som gikk på barne-tv før da vi var yngre. Sukk!

Har tatt utfordringen din. Tusen takk!

Bloggullet sa...

Jag blev så häpen och glad över awarden jag fick av dig. Tusen tack.Jag ska lägga ut den så fort blogger funkar.

Just nu kan jag inte göra inlägg eller svara på kommentarer på min blogg.
Ha en fin kväll.
Kramar

Marie sa...

..ursöt kopp..får man inte sol och värme ute, så får man ta fram andra tricks för att få fram sommarkänslan. Men jag hoppas verkligen att du snart kan sitta på din grönskande balkong och njuta av sommar och varma solstrålar. Kram från Norge, där det just nu är en riktigt skön kväll.

Therese sa...

Oj, oj, oj vilke nrar liten mugg! Lite susar i säven över den. Hoppas innerligt att det inte är någon fara med din fyrfota darling, förstår din oro. Och infravärme är kanon, vi har det på vår altan och det är nästan nödvändigt här uppe om man vill kunna sitta ute mer än ett pat veckor... Kram!

Sjabbig men chic sa...

Ja, vädret är verkligen skit!! Men vilken jättesöt kopp. Helt underbar.
jag hoppas att Yuna´s hosta är lättåtgärdat och att hon får vara riktigt bra igen på nolltid.

Kram Lisa

Magdalena Martin sa...

Vad fint! härligt med favoritmuggar :-D
klart att du får låna bilder till bloggen, du behöver inte fråga ;)
stor kram till dig!

Birgitta sa...

Vilken läcker mugg. Förstår att du kallar den din sommarmugg. Den är ju bara så ...........
Men det var väl bra att allt buller och bång gjordes samma dag så var det över sedan.
Hoppas att du får värme till midsommar, men jag såg väderleksrapporten och nej nu säjer jag inget mer.
Ha det så skönt och du har ju infravärme om det behövs.
Hoppas din vovve blir bra.
Trevlig midsommarvecka önskas dej.
Kram Birgitta

hönemor sa...

Hej du, vilken söt kopp du har, i den smakar nog allt bra. Hoppas att det gick bra hos vetrinären idag. Kram Katarina.

Livet på Sjögård sa...

Vilken bedårande liten kopp! Jag förstår presis varför den är en favorit :)

Tack, för utmaningen. Ska prova svara på den lite senare... :)

Hjärtat Mitt sa...

Och vi som har fått liiite bättre väder idag. Nog är det tråkigt att man knappt kan vara ute. Ser ju hur ogräset bara tar över :(
I morgon ska här rensas!

Den koppen är ju bara sååååå söt!!!!!
Hoppas att du får lite mer sommarkänsla av den.

Håller tummarna för att det går bra hos veterinären i morgon.

Kram Mari

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej hej. Så söt blogg o söt vovve!!! har tibbetansk terrier jag!! Undrbar vacker mugg!! Millan

gulle hexan sa...

lycka till hos vetrinären..hoppas du får medecin som botar hennes hosta..

men du kära tekla marie.. vad ljuvlig kopp!! så underbar!! var har du köpt denna sötaste koppen!!??

hoppas du får varmt å lugn o ro på din balkong snabbast!!
kraamm

Ingela la la sa...

Vilken härlig kopp!

Hoppas att det gick bra hos veterinären...

Kram Ingela

Hemmalycka sa...

Vilken jättesöt kopp. Vad skönt att ni får komma till veterinären och hoppas det blir bra.
Du klarade ju utmaningen jättebra.
Kram Åsa

Katinka sa...

Vilken vacker kopp ja. En sådan kan verkligen frambringa sommarkänslorna när vädret inte kan det... Fast idag skiner solen faktiskt här....

Anonym sa...

Men är det inte vanlig kennelhosta hon har fått då??
Våra hundar hade en släng av det i höstas!Är ju ganska vanligt!

Ja vi åker upp till Stockholm imorgon (Onsdag) ska fira midsommar hos par courrier :-)
ska bli trevligt :-)
ha en trevlig midsommar på er, och det var en JÄTTEFIN mugg du har :-)
Kramar