Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

onsdag 10 juni 2009

Rostiga nycklar...

På begäran kommer här en närbild på dom rostig nycklarna som hänger ute på min balkong.
Dom är köpta på Hjortgårdens webbutik.
Jag tänker på dessa nycklar som lite symbolvärde för frihet, vidsynthet, medmänsklighet, öppenhet och naturkänsla.
Uppdatering: Enligt Feng Shui är nycklar symbol för att allting är möjligt.


Här kommer resultatet av två härvor av handspunnet garn. Det blev ett kuddfodral.
Resår stickning på framsidan och...

... vanlig slättstickning på baksidan.
Mjuk och go blev den. Hundarna har redan hunnit att inviga den.

Tycker att det nya kuddfodralet passar bra till mina andra kuddar i fårskinn.
Tänker nog sticka ett fodral till av det mörkare garnet. Fast på den kudden får jag nog ha en annan baksida på för jag har bara ett och ett halvt nystan av det garnet.
Är det någon som har en bra idé till bakstycket? Så tar jag mycket tacksamt emot det!

Tjingeling

15 kommentarer:

Therese sa...

Underbara nycklar, måste nog se om de finns kvar i sortementet... Och vilka kuddar, jisses så mjuka och sköna de såg ut att vara! KRAM

Anonym sa...

Hej!
Så mysig med stickade kuddar! Ska nog också göra det!
Hulda

Villa Carl Larsson sa...

Hej Marie! Du är alltid så go med dina kommentarer. Det glädjer mig verkligen. Hoppas du har det bra!

Vilka otroligt snygga nycklar. Verkligen nostalgi :)

Kram Josefin

Britt sa...

Kul att man kan inspirera! :-)

Fina kuddar, skulle kännas bra att krypa ner där och mysa...

Enligt Feng Shui är nycklar en symbol för att allt är möjligt.
En bra symbol att placera på flera ställen i huset och framför allt i de områden som man vill förstärka.

Kram britt

hönemor sa...

Hej du, vad fint det är med gammla nycklar, man kan grônna på vad dom har låst in för grejer. Jag ångra mig så, när vi flyttade så slängde jag en stor burk med gammla nycklar, jag kunde ju inte spara allt som jag hade sammlat på mig. Förut hade jag 5 rum och kök,en stor vind och hel källare, nu har jag 70 kvadratmeter. Kram Katarina.

Birgitta sa...

Hej!
Tack för din gulliga kommentar hos mej. Tyvärr vann inte du denna gång, men vem vet en annan gång. Är ni flitiga att besöka mej, så går det snart till nästa tävling.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Aforia sa...

Go kväll vännen,
Vilka underbara nycklar. Sådana måste jag införskaffa och kudden olalala.
Jag håller på med att läsa samma bok som du, Dreams from my father. Har nu kommit halva boken. hehe
Förkylningen går nu in på ny fas. Feber igen med mer lunghosta. Verkar som den kryper neråt i lungorna. Blir det inte bättre får jag nog gå till doktorn. Men men imorgon är det säkert bra.
Kramis

Hjärtat Mitt sa...

Supersnygga nycklar. De pryder verkligen sin plats var de än ligger/hänger.
Så fin kudden blev. Den ser mjuk och härlig ut och det kommer att passa bra med den grå sen oxå.
Vad fint du har det på balkongen. Du har plats till en hel del växter där ute ju. Men jag kan hålla med om att det behövs lite varmare väder nu.
Man vet ju inte vad man ska ta på sig. Det är många som har plockat fram mössor och vantar igen. Blä!

Kram Mari

Viola sa...

Älskar gamla rostiga nycklar...letar alltid påloppisar efter nya, ljuvliga kuddfodral du knåpat ihop, kan tro vovvarna gillade dessa, ha en bra dag, kram

Therese sa...

Vet du, idag på lunchen har jag shoppat något som skrek TEKLA MARÄNG (iaf i mina ögon) och jag kunde inte motstå den där den hängde alldeles själv. Hi,hi. Visar sedan vad det är STOR KRAM!

Katinka sa...

Vilka otroligt vackra nycklar!

Och jag har faktiskt bunkrat upp med lite böcker och tänkte göra ett inlägg av det så småningom med lite lästips inför sommaren. Det är ju alltid svårt att tipsa andra då smaken är så olika och jag själv mest tycker om ganska svårtillgänglig litteratur, men på sommaren ska det vara lättläst och härligt. Ska sätta ihop en lista alltså snart.

VI PÅ ÅSEN sa...

Kuddarna blev en riktig fullträff...så snygga alltså! Jag är här o kollar din blogg varje dag, men är tyvärr jättedålig på att kommentera. Du lämnar alltid så fina kommentarer på min blogg och det är jag mycket glad för =)
Visste inte att nycklar har en särskild betydelse...men det var ju en härlig betydelse =)

Anneli sa...

ur läckra nycklar...
visst är det kul att sticka kuddar...har gjort några också, men det var ett tag sen, kanske ska göra en...hmmm...fast just nu har jag en pläd i tankarna...
så roligt att du gillar mina tavlor - det värmer...
kram
annelie

Therese sa...

Hi, hi choklad är det inte, vad det är ser du nu i min blogg... men jag var kanske fel ute? Men jag har för mig att du skrivit att just denna blomma är din favorit. Kram!

Hon med klackarna sa...

Va fina kuddarna blev! Å lite kul att få veta vad nycklarna betydde på feng shui ;o) Jag har ett gäng med gamla smånycklar som jag ska trä upp på band å ha i hallen. Ska se till att få det gjort nu! För jag behöver att allt ska vara möjligt! ;o)
Kram