Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

söndag 21 juni 2009

Midsommarkransen

Här har det varit en lugn midsommar helg med bedrövligt väder, regn och blåst på midsommarafton men klart bättre väder igår och idag. Sol och moln om vartannat och knappa 20grader.
Vi har gått på hundpromenader och nosat här och där. Jag försökte hitta sju sorters blommor men det vart tji så jag fuskade och tog lite olika grässorter. Hoppade över diken och dikena ska ju vara 9 till antalet. Försök att hitta 9 diken i Stockholm! Kan tala om att det blev 4 stycken och det antalet är jag mer en stolt över.



Denna fina tovade krans som jag har köpt utav Katta med bloggen Rost och rosor. Kransen fick ligga framme på köksbordet medans vi åt våra midsommarmiddagar.


Tycker så mycket om den med sina fina blommor och spetsband lindat runt själva kransen.

Det är en sådan där bra grej som man kan ha till så mycket olika saker. Tex till dukning på midsommaren. Födelsedagskrans att ha på huvudet när man fyller år. Fotoram. Eller som här hängandes på väggen i köket.

Vad gjorde Ni under midsommar?
Lite senare ska jag nyfiket blogga runt och titta hur ni har det.
Nu är det tvättstugan som gäller.
Kram//

7 kommentarer:

Therese sa...

Hej vännen! Så vacker krans, och jag gläds verkligen att din lilla fybenta tös är hemma igen. Förstår din oro, själv har vi fått säga hej då till Dobby... Kram

Birgitta sa...

Hej!
Vacker krans du hade på bordet. Idag har solen lyst på oss och det har varit behaglig temp. Vi har skjutit upp vårt midsommarfirande. Har tapetserat hela helgen, för vi ville få köket klart nå'n gång och nu är det det. I morron blir det vävstugan för att väva ner en väv och sedan har jag 9 ripslöpare att fålla. Åker på hantverksmässa på fredag morron.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Tea Lady sa...

Underbar krans!

Vad jag gjorde på midsommar kan du se på min blogg, inget märkvärdigt.

Däremot har jag finkammat e-bay på jakt efter din kopp och har några bids på gång! Den finns där i flera ex och litet olika varianter!!

Kram,
Lena

Lilla Eken sa...

Hmm... det där med att hoppa över diken har jag missat..?! Kanke därför det gick som det gick?

Jättefin krans. Vilken otur att det är ett tag till nästa födelsedag. :-) Men som du skrev, den är ju jättefin att duka med också förstås!
/I.

Ullis/Leva på landet sa...

Så fin krans du har köpt av Katta. Den är helt underbar. Här blev det ju ganska bra ändå med vädret så i ska inte klaga.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Ingela la la sa...

Vilken vacker krans!

Vi har firat midsommar med goda vänner med familj, vi har verkligen haft det bra!

Hoppas att Yuma har återhämtat sig därhemma..

Kram Ingela

Therese sa...

Tack goa du för dessa ord, jag vet att du förstår vår sorg... KRAM