Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

onsdag 28 juli 2010

Ny solhatt

Hej!
Det är några blommor som blommar på balkongen, trots att balkongen
tidvis har kokat av värme och solen riktigt har bränt min plantor.
Markisen har varit neddragen i omgångar och skira gardiner har fått skugga
blommorna så mycket det har gått. Visa växter har på det sättet tyvärr
fått för lite sol och som resultat helt tynat bort eller skickat ut långa
*snabelstjälkar* för att nå ljuset. Skall snart ut och rensa bort lite mera på balkongen.
Som tur är finns det överlevare.

Dessa två blommor, blommar så det står härliga till på balkongen.
Echinacea, Solhatt. Fastnade för färgen när den stod i handelsträdgården.



Astilbe arendsii *Rock and roll*.

Tjingeling//Tekla Maräng

9 kommentarer:

Annelis hantverk sa...

Fina foton på vackra blommor du tagit! Här har vi samma värme och åska ibland, men idag är det regn hela dan.
Ha en fin dag!

Marie sa...

Vackra blommor, och som alltid en vacker balkong. Här har sommarvädret varit mer varierat, lite sol, lite moln och lite regn. Njut av dagarna och kvällarna. Kram

Mia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mia sa...

Verkligen fin färg på solhatten, lite annorlunda. Jag har mest sett gula, rosa och vita. :)

Här har massor av växter strukit med i hettan som varit, trots att de har ber utrymme. Har ju inte vågat belasta brunnen allt för mycket ifall vi skulle bli helt utan vatten sen. Kanske har en del överlevt ändå men det lär visa sig nästa sommar.

Kram kram

Katta sa...

Den är jättefin solhatten. Och den vita växten ser helskön ut med. Kram Katta

Viola sa...

Vilken blomsterfägring du har, solhatten en stolt och vacker blomma, här en grå dag...verkar som vi har varannadagsväder just nu, önskar en fin dag,

STOR kram VIOLAN

Sjabbig men chic sa...

Solhatten är så fin, så fin. Svårt det där när alla blommor vill ha det lite olika. Ungefär som människor...:)

Kramis Lisa

IET sa...

Ha! Misstänkt lik solhatten jag precis gjorde ett inlägg om. :-) Den är fin.
/I.

Susanne sa...

Åh vad vackra! Här regnar härligheten som jag väntat så på bort ..Lite trist,ja aldrig blir man nöjd..Kram o godnatt,,