Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

fredag 30 april 2010

Valborg och Vår skönt bokbyte

Hej på er alla vänner i cyber rymden, jag har haft mycket nu ett tag så jag har inte
hunnit att svara på mail och kommentarer i den utsträckning jag har velat.
Har dock inte glömt bort er.

Jag är ju med i ett Vår skönt bokbyte och i går kom det gröna härliga paketet hem till mig.

När jag öppnade paketet så kom en så god doft emot mig...
Först ramlade en stämpel ut och strax där efter drog jag ut fjärilar, blommor och girlanger att
dekorera och/eller scrapbooka med, fyra gröna värmeljus (det var dom som doftade så ljuvligt).
Min goa hemliga bokvän har letat pelargon sticklingar men gått bet på det, men istället har jag fått luktärtsfrön. Frön är verkligen ett vårtecken om något.
Choklad kaffe som var himmelskt! Grå sten i form av godis som jag ska smaka nu i helgen vilket får mina tankar att tro att min hemlige bokvän är ifrån Västkusten.
Agens Grey av Bronte som var på min önskelista och en pocket till med titel Drottningen vänder blad av Alan Bennett som hon rekommenderar, ska blir spännande att läsa båda två. Jag skriver om dom här sen på bloggen när jag har läst dom.

Tänk att denna tjej har lusläst min blogg och träffat så rätt i mina önskningar när det gäller ALLA delar. Ett STORT varmt tack, det kunde inte bli bättre!






Ha nu en härlig Valborgsmässo afton!
Tjingeling//Tekla Maräng

19 kommentarer:

Gunilla sa...

Vilka fina preenter, det måste vara roligt att få en sådan överraskning från en okänd.
Du är så himla duktig med dina bokresentioner och kan verklgen återge så fängslande.

Ha det riktigt gott i Valborg.
Här är det grått och disigt. Hoppas att det blir bättre.

Kramen/Gunilla

Hemmalycka sa...

Vad roligt! Ha en underbart skön valborg nu.
Kram Åsa

hemma hos lilla mej sa...

Va mysigt!!!!Önskar dej en härlig och mysig valborg.Kramar Rita ♥

oumberligating sa...

Saknar en Maräng på min blogg och mig veterligen så finns det bara en Maräng och hon heter Tekla!
Ja, det är säkert mitt fel att det blivit lite glest mellan kommentarerna, men jag tänkte börja råda bot på det reda nu!
Skriver en rad för att önska en Skön och Trevlig Valborg!
Kram ifrån den där som kallar sig Oumberlig fast mest nog är lite omöjlig...hm Peter alltså!
Ha det bäst och Kram!

Susanne sa...

Vilken härlig paket!! nu vill jag bara ge dig en stor kram som räcker hela helgen ;) önskar dig en fin helg..Susanne

Anonym sa...

Hej :)
Önskar dig en underbar Valborg :)
kram

Birgitta sa...

Hej! Vad trevligt att få ett så fint bokpaket lagom till helgen. Det är alltid roligt med hemliga vänner som hittar rätt.
Jag önskar dej en skön och mysig valborg.
Kram Birgitta

BOKHUNGER sa...

Hejsan! Så det var du som var min hemliga bokvän. Kul:-) Jag har försökt lista ut vem du var men inte lyckats. Tack så jätte mycket för det fina innehållet i min gröna påse. Och trevlig valbort.

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt med paket. Fina presenter du har fått.

Ha en riktigt skön Valborg!
Kram Ullis

mitt skärgårdsliv sa...

Så fina överraskningar. Önskar dig en riktigt trevlig Valborg!! Kram.

Therese sa...

Oj vilket härligt paket! Vilken lycka att öppna det :-) Här öser regnet ner även idag, men vad gör det då man har trevliga människor runt sig som värmer?! Lämnar en stor kram <3

Viola sa...

Hoppas du har en skön helg, här har vi premiärgrillat ikväll och det smakade förträffligt, kram

Njut i din trädgård sa...

vilken bokvän! Fantastiska gåvor!

Jenny sa...

Hej Marie!
Vilketr fint paket du fått, verkar ha varit precis i din smak:)

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram Jenny

Birgitta sa...

Hej! Du har en utmaning att hämta hos mej.
Kram Birgitta

gulle hexan sa...

kära tekla marie:)
vad underbart roligt!! :))
att du fått sådant paket.
det är du väl förunnad:)
vet du!! vad vi har unnat oss nu till valborg!!
Jooo just det!! blodläge på ljudbok!!
rysä vad det ska bli spännade.. vi har ännu ej börjat lyssna..
tack vare dig så följer vi ölandsmysteriet vidare,,
kraaam

tankar från mitt fönster sa...

Du har verkligen något att se fram emot! Visst är det kul med hemliga paket. Drottningen vänder blad fick jag i julklapp. Den andra om Bronte skulle jag vilja veta mer om. Härligt att få boktips!
Ha en skön söndag och måndag också för den delen. Hoppas helgen var fin!
Jag hade en skön valborg.
kram
/Ulla

Jessica sa...

Hej,
vad roligt att en person man inte känner kan träffa så rätt med presenterna!

Ha nu en skön vecka med gott kaffe, godis och bra böcker!

Har du läst Viveca Stens böcker om Sandhamn? Dem gillar jag verkligen!Hennes tredje har precis kommit ut, nu väntar jag på att den ska dimpa ner i brevlådan.

Må gott,
kram
Jessica

Anonym sa...

Jag har tassat runt litet här o njutit.
Fina presenter. Kul med goda vänner som bara är där inte att undra på, du delar med dig av så mycket.
Själv blev jag så nyfiken på boken Den Indiska tolken beställde o fick den i dag. Tack

Böcker är underbara vänner väntar tyst o tåligt på att man skall fånga upp dom o bara vara i ett med dom.

Tack för titten här kommer jag att titta inom igen.