Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

tisdag 3 maj 2011

Fågelsång


Hallå!
Är det någon som såg/vet vart vårvärmen tog vägen?
Här är det + 3 grader, hagel, regn och blåst så ut vill man knappt gå.
Fast jag har ju hund och måste ut hur som helst, brr.
Att jag trivs och har det mysigt på min balkong hjälper inte
riktigt en sådan här dag, för att få till vårkänslan.
Det som hjälper är däremot all vacker fågelsång som låter i alla
möjliga och snudd på omöjliga tonarter runt i kring.
Har köpt mig boken ni ser ovanför så jag kan lära mig både namnen på
fåglarna och hur dom låter. Något som jag
i dags läget är urusel på.
Boken är lagom stor för att ta med sig ut i naturen också finns
den lilla *spelaren* med så man kan lystna på plats. Inte
så dum kombination.

Tjingeling//Tekla Maräng

17 kommentarer:

Helén sa...

Ingen aning, för det är samma skitväder här som hos dig. Det har varit minusgrader inatt o snöat som bara den. nu är solen på G, men det är ingen värme ändå. Nu håller vi tummarna för värme o sol. Ha det så gott! Mvh Helén

Susanne sa...

Men du nu på minner du mig om att jag faktiskt fick nått liknande i Julklapp av min mamma,,oj den hade jag glömt....ja du vädret är verkligen underligt...Kram

Mandelhjärta sa...

Ja, nu är det vår!? Aprilvädret har försovit sig kanske?? ;)
Det blir nog sol och värme igen skall du se...
Boken har jag önskat mig. Verkar vara lärorik och praktisk.
Önskar dig en bra dag ändå. En bokläsardag med te och filt?
Kram

Birgitta sa...

Här har det virvlat runt snöflingor mest hela dagen, men inget som lagt sej eftersom det är ett par plusgrader. Men kallt. Det blev som jag sa bakslag.
Jag har hört talas om den boken. Jag är också urusel på att känna igen fåglar.
Ha det gott.
Kram Birgitta

Therese sa...

Så kul kombo, kan tro att den där boken är bra :-) Massa kramar i kylan <3

Monica sa...

I oväder är det väl inte alltid så kul med en hundvän kanske...Din balkong däremot verkar hur mysig som helst ☺ Må så gott i ruskvädret. Det blir ju bättre hoppas vi ...
Tjingeling

Merja sa...

Låter som vädret här. Men värmen kommer till helgen hoppas jag :)
Smart bok. Skulle vara något för mig som är helt värdelös på fågelsång.
Ha det gott!

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Men precis... var kom det där kalla o blöta ifrån just när man vant sig vid shorts o linne, och tänkt att sommarn kom tidigt:-)

Tack för din fina länkning, lycka till i utlottningen!
Kramkram H.

Cajsas Faster sa...

En del fågelläten känner jag igen och är så stolt över det, men det finns mängder jag inte känner igen...

Väntar på göken och svalorna nu!

Nej, ingen sittning på altanen idag...

Snälla sol kom fram

Kram Maries

Felix sa...

Låter som vädret här hos oss! Inte kul alls. Man blev ju bortskämd förra veckan... Fast vårblommorna kanske blommar lite längre när det inte är så varmt. Alltid något!

Den där boken är riktigt kul. Att förstå ett fågelläte utifrån en beskrivning är annars inte så lätt...

Vårhälsningar
Elisabet

Oljekritan sa...

Ja fy attan va kallt det är...huvva--men det blir varmare till helgen, sades det..skönt.. fin bok, som kvittrar...kul
kram Karina

Bitte sa...

Vi har samma hemska väder här, det har snöat till och från i två dagar nu! Iofs så ligger inte snön kvar, men jag hade inte förväntat mig snöfall i maj... :-).

Vilken härlig bok du har köpt, en sån skulle jag vilja ha också!

Noomi är också en liten rädd en, nu är hon så otroligt rädd för segelflygarna efter att hon blev skrämd i fredags. Idag när vi hade varit och handlat och körde hemåt åkte vi förbi ängen där de håller till och då fick hon syn på dem. Hon började till och med att skaka, lillstackarn :-). Jag vet inte riktigt vad man kan göra, men vi får väl försöka att åka förbi så mycket som möjligt tills hon blir van vid dem. Har du några bra tips? :-)

Många kramar
Bitte

Berit sa...

ja inte är det jag som tog den,värmen!! Någon anna stla den från mig också och jag vill ha tilbaka den:)
Ha en underbar dag!!

Berit sa...

ja inte är det jag som tog den,värmen!! Någon anna stla den från mig också och jag vill ha tilbaka den:)
Ha en underbar dag!!

bokhyllan sa...

Smart med spelare till! Lycka till med fågelskådningen!
Kram.

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, vart tog vädret överhuvudtaget vägen, det är liksom inget väder alls här längre. Eller jo, det är det ju, men mer som för ett par månader sen.....burrrr. Enda positiva är att man får en liten frist och göra lite annat än böka runt i jorden ute.
Den boken har jag hört talas om och den ska vara jättebra, kanske ett presenttips till min omgivning som fyller år här framöver!
agneta kram

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hej !

Värmen kommer var så säker,har för mig att det alltid blir så här på vårkanten, strax efter Valborg.
Sen blir det väl så jäkla varmt att det inte går att vara ute.Som förra sommaren.Den var hemsk för mig som fick bussa fram o.åter Geneta-Lina i tre månader.Den här gen får han anlita hemtjänsten, jag har fullt upp med mitt.

Kram Mi