Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

tisdag 17 maj 2011

Bokpaket

Igår kom en efterlängtad grön post påse hem till mig.
Det är alltid lika spännande att se vad den hemlige bokvännen
har hittat på för överraskningar.
Tre böcker som verkar vara spännande alla tre.
Ja den ena vet jag är jätte bra för jag har läst den, men
skall ta och läsa om den igen. Det är boken I Vargars följe
som skriver så fint om rädslan. Läs den.

Ett armband som är precis i min smak, dinglar nu på min arm.
Nonstop chokladen äter jag av till kaffet här framför datorn.
Ett härligt blockljus och fina servetter som jag skall duka fint
med på balkongen.
Tack snälla vänlige bokvän som har fått ihop det så härligt, jag
njuter och är så glad.

Tjingeling//Tekla Maräng

15 kommentarer:

Susanne sa...

Hoppas att du mår bättre nu..Härligt med presenter...Kram

Helén sa...

Härligt med underbara vänner som vet hur man skall liva upp vardagen! //helén

Therese sa...

Vilket härligt paket som damp ner, kan tro du njuter av choklad, armband å böcker ;-D KRAM

Ann Catrine sa...

Visst är det fantastiskt med
dessa gröna påsar ;-)
Jättefint armband!!
Nu har jag en så rejäl hög med olästa böcker att jag känner mig riktigt "trygg" inför sommaren!
Kommer nog inte vara utan läsning ;-)

Kram!

Birgitta sa...

Vad roligt att du fått lite uppmuntran nu. Det är du väl värd.
Kan riktigt se hur du sitter där och myser och läser.
Kramis Birgitta

Cajsas Faster sa...

Jsg missade bokpaketen den här gången... synd!
Ditt ser fint ut!
Läs/ät och njut!

Det är ju riktigt sitta inne och läsa väder!

Kram Marie

Laila sa...

Glad att du är tillbaka! Försökte ringa dig men lyckades inte. Försöker igen.

Tyvärr blir min syn bara sämre soch sämre och att läsa böcker är numera en stor apparat med förstoringsglas och allt. Men jag uppskattar att du tipsar om böcker.
Kram

Unknown sa...

Vad roligt med en bokvän och en hemlig sådan.
Hoppas du mår bättre nu.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Snäckskalsdalen. sa...

Häftigt! Och så många fina och goda grejer det var med!
Agneta kram

boksnoken sa...

Roligt att du tyckte om paketet (lite synd bara att du hade läst den ena boken - jag tyckte också riktigt mycket om den!).
Och ja, det är alltså jag som är din hemliga bokvän :-). Min hemstad är Vasa, Finland - därav kortet (i min blogg hade jag skrivit i svaren på frågorna till min hemliga bokvän att jag är född i Vasa).
Jag är glad om paketet kunde muntra upp lite :-).

Ewa`s Galleri sa...

bra böcker och massor av annat fint,armbandet var kanon fint
Ha en bra dag

bokhyllan sa...

Gröna paket med böcker från hemlig bokvän. Så spännande!
Och på köpet ett vackert halsband. Härligt med överraskningar. Visst?

Ha det fint! Kram.

tankar från mitt fönster sa...

Vilken fin present med böcker m.m.

Therese sa...

Kikar in å lämnar en rejäl kram, är så glad, har just hittat reservplatta till perkulatorn på nätet för 210 kr + frakt, så nu kan snart avnjutas kaffe i vanlig ordning på Sockenvägen ;-)

Anonym sa...

Aaaaaaaah, härligt!

/malin