Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

torsdag 25 mars 2010

Earth hour 2010

Var med och släck ljuset en timme på lördag kväll mellan 20.30 och 21.30 för ett
bättre klimat.
Genom att släcka en timme så visar du ditt stöd för klimatet och uppmanar samtidigt världens makthavare att agera i klimatfrågan.

Nära en miljard människor i 4 159 städer i 88 länder deltog i Earth Hour förra året. I Sverige var hela 64 procent av befolkningen med.



Vi har bara en jord och den är vårt hem//Tekla Maräng

11 kommentarer:

Fru Venus sa...

Alltså, det är så många bud på när den här dagen är, att lyssnar jag på alla så har vi mörkt/strömlöst i en vecka snart!?

Hemmalycka sa...

Har inte bestämt mig ännu men det är vrkligen något att tänka på.
Tack för din kommentar jag tror jag skaffar en till gardin.
Kram Åsa

Therese sa...

Visst släcker vi här och passar på att mysa, spela lite spel kanske! Tur att du påminde mig! Massor av kramar!

Livet på Sjögård sa...

Det är klart jag är med. Mysigt med tända ljus och myspys med barnen i soffan med en bok :)

Njut i din trädgård sa...

Jätte bra, det är klart jag är med, jag lägger upp en gadget hos mig!

BRA!!!

Katta sa...

Det är bra med såna manifestationer men jag tycker en lördagkväll är lite konstig tid att välja.Vi släcker nog ner och kör med levande ljus vilket vi oftast gör på helgerna ändå men kanske ser nån film eller nåt ändå för nåt vill man ju göra med. Ha en bra helg, kram Katta

Bitte sa...

Vilket bra initiativ! :-) Jag kommer helt klart att släcka ner ikväll och mysa med tända ljus i stället.

Men nu blir det ett loppisbesök :-).

Ha en fin lördag!

Många kramar
Beatrice

Sjabbig men chic sa...

japp, jag ska släcka! fast jag måste kanske titta på TV...
I vilket fall så är det härligt att det är dags för sommartid nu.

Kram Lisa

Jessica sa...

Hej
vi har kört Earth Hour på kvällarna hela veckan. Har varit helt slut efter en dag med skidåkning, bad och fjälluft så vi har somnat vid 9, halv 10 *skratt*

Vilka fina grejor du beställt från Par Courrier, de där fjärilsstämplarna är ju bara så fina!

Hoppas du får en solig och fin söndag,
kram
Jessica

Ullis/Leva på landet sa...

Här släckte vi och njöt i ljusens sken. För barnen var det viktigt att vi gjorde detta och det kändes extra bra att de tänker till.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Susanne sa...

Vi släckte,,inga problem i 1 timma när man varit utan ström i 15 dygn en gång..Hur mår du,bra hoppas jag..Kram från fare