Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

tisdag 22 december 2009

Renar!

Hej på ER alla goa bloggvänner, hoppas att ni har tid med att hinna njuta också!
Ops det var ett tag sedan jag gjorde ett inlägg, men ni vet det där med tid...
Nu är klockan runt elva den 22 december 2009. Julklapparna klara och all handling färdig, så i morgon blir det lite bakning in i det sista plus färdig ställandet av
julskinkan samt tillverkning av Janssons frestelse. Det känns som att julfriden har lagt sitt mjuka täcke här hos mig.


Äntligen en vit jul sedan jag vet inte när i Stockholms trakten, jag är så lycklig för det så jag har inga ord...
Tänk vad kul att kunna åka längdskidor utan för knuten, se ungar åka pulka och varför inte jag själv förresten. Kunna göra snöänglar!
Det ryktas att även renar har setts här nere?
Vad hade dom i glöggen, tro?
Men vad är detta, jo renar på min balkong!


Tror ni inte att det är tomten eller kanske renarna som har tassat fram där i spåret ni ser.

I morgon kväll hoppas jag att tid finns att lacka paketen för jag tycker det är så stämningsfullt!
Doften utav lacket, stillheten och friden som brukar infinna sig när man dan före DAN sitter uppe och pysslar med julmusik i bakgrunden, det är hårdvaluta för mig.


Varma julhälsningar till er alla som tittar in här//Tekla Maräng
Nu under julhelgen ska jag hinna med att titta in till er alla.

22 kommentarer:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Oj vad mysigt du har det. Inte illa med snö till jul, det måste absolut höja stämningen hemma hos er.
Vill passa på att önska dig en riktigt God Jul. Jag är inte så säker att det blir så mkt blogg imorgon men rätt vad det är så...
Må så gott min goa härliga bloggvän.
<3

Anneli sa...

Önskar en riktigt *God Jul*
Kram
Annelie

Hemmalycka sa...

Varmaste julkramen till dig, hoppas du får en skön helg.
Kram Åsa

Magdalena Martin sa...

Hoohoohoo i stugan! :-D
Tack snälla raraste för det fina julkortet!!! vad överraskad och GLAD jag blev :-D
Varmaste julhälsningar med kramar till dig och dina fyrbenta charmtroll :-)
EN riktigt GOD JUL!
kramar,
Magdalena

hönemor sa...

Hej du, jag tror ni har mer snö än har i Dalsland. Önskar dig en riktig God Jul. Kram Katarina.

Therese sa...

Så mysigt, med egna renar på ballkongen dessutom - här är de bara i skogen ;-P Och njut nu och svep om dig den där mjuka filten av julefrig - det har vi gjort här och myyyyser. Jul med pippi på TV och varm choklad med mini marschmallows i muggen = underrbart morgonmys för mig och luran! Sköt nu och dig, så kommer här en stor karm och önskan om just julefrid från sockenvägen!

Sjabbig men chic sa...

Men tack snälla goa gumman för ditt underbart fina julkort. Åh, vad jag blev glad. Nu vill jag önska dig och de dina en underbart skön jul!

Kramar i massor Lisa

oumberligating sa...

Hoppas det är full fart på livsnjuteriet!
Nu har jag exakt en timme på mig innan den "stora Julbataljen" brakar igång i det Olofssonska hemmet, så den timmen ska jag nu ägna mig åt att önska alla mina gamla och nya Vänner i Bloggvärlden en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!
Kram ifrån Peter!
Som sagt ha det som bra som det bara går och var rädd om dig och de dina!

Marie sa...

En stor julkram till dig, och visst är det underbart härligt med en vit jul. Och visst ska också vi vuxna ut och leka i snön, tror vi har gott av att göra änglar i snön.

Birgitta sa...

Tittar in som allra hastigast för att önska dej en GOD JUL.
Julkramisar Birgitta

mitt skärgårdsliv sa...

Javisst är det så underbart med en vit jul! Önskar dig en riktigt God Jul!! Kram!

gulle hexan sa...

kära tekla marie!! åååååh vad söta fina små renar du har!!
minns du? dom runda t-faten man åkte på förr i backarna när det var mycket snö...
jag önskar dig en jätte härlig skön God Jul..
kramar

Mia sa...

En massa julkramar till dig Marie, hoppas julhelgen blir alldeles underbar!

Kram Mia

Therese sa...

hi, hi ja, julgalen som jag är så tog vi in minigranen i mitten av oktober - men då åkte den ironiskt nog ut kvällen innan julafton, dvs då många andra tar in sin *fniss* Jag i en liten ask! Varma kramar goa du!

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej Marie!
Gissa hur glad jag blev när jag gick till brevlådan idag. Jätteglad, tack goa du för julkortet. Du finns alltså på riktigt, som tomten gör och inte bara i cyberrymden. Skojar bara ;P
Tack ännu en gång och God Jul igen. Kramar i massor.

Gunilla sa...

God JUL till dig ochså.

Varma JULkramar från mig till dig/Gunilla

Bitte sa...

Hej goaste Marie! :-)

Tusen tack för det vackra julkortet, jag blev så otroligt glad för det! Det pryder skänken i köket nu :-)

Vilka underbara renar du visar där i snön, vart har du köpt dem? Jag tror nämligen att H skulle bli överförtjust i dem ;-).

Hoppas du får en riktigt God Jul och en fin ledighet med dina nära och kära. Vad härligt att även ni i Stockholm får en vit jul i år! :-)

Många varma julkramar
Beatrice

Ullis/Leva på landet sa...

Ett stort tack för det fina julkortet som kom i min postlåda idag. Det gjorde mig väldigt glad.

♥♥♥ GOD JUL ♥♥♥
Kram Ullis

Katta sa...

Jag har nog aldrig så länge jag kan minnas haft en så lugn och skön kväll före julafton som i år skönt med bra planering. Önskar dej en riktigt god jul kramar från Katta

Märta sa...

Önskar dig en riktigt härlig och God Jul!
Tänk att vi får en vit jul i år!
Kram!
Märta

White cotton grass sa...

Önskar dig en God Jul!

kram
helena

Dubbelörn sa...

Kikar in för att önska dig o de dina en underbar o skön jul!

Julkramar