Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

torsdag 27 januari 2011

Utmaning

Här har jag fått en utmaning i från bloggen Sockenvägens söta.

1 – Hur länge har du bloggat?
Har kommenterat på bloggar from februari 2008, då jag hamnade på en blogg av en slump och trivdes där. Sedan oktober 2008 har jag den egna bloggen Tekla Maräng.

2 – Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Ops Har inte räknat och vågar nog inte göra det heller. Men det är långt fler bloggar jag läser än dom som finns som favoritbloggar på min blogg.

3 – Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar
och hur många är ämnesbloggar?
60% dagboksbloggar och 40% ämnesbloggar. Ämnesbloggarna skriver jag sällan något men skriver nästan i alla dagboksbloggar. Många blir som kära vänner som man vill se hur dom har det.


4 – Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Vet ej, ingen har sagt något och jag har inte frågat.

5 – Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg,
eller tänjs den gränsen hela tiden?
Ja det tycker jag att jag har gjort. Nej gränsen tänjs ännu inte ut.

6 – I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
En del är det helt klart efter som att det är ett öppet medium och lite av idéen med att blogga = att synas och få följare och kommentarer.

7 – Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Ja det har jag gjort och oj vilken fina människor som delar med sig av sig själva och så trevliga att umgås med. Skulle gärna vilja träffa fler men Sverige är ju bra avlångt och tyvärr har jag inget körkort så jag kan åka runt som jag vill. Men funderar helt klart på någon eller några resor för att träffa några till under innevarande år.

8 – Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Absolut. Man bör inte *vika* ut sig för personligt när det gäller vissa privata saker.Det kan komma tillbaka till en som något väldigt negativt som gör att man tex mår ännu sämre en innan.

9 – Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Det är lät att bli sittande allt för länge vid datorn. Har infört tidsgräns för mig själv.Får ibland dåligt samvete för att jag inte har hunnit att kommentera oss alla jag vill.

10 – Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Inte en susning. Men jag skulle inte ha något emot det.
Den som lever får se.

Jag skickar den vidare till dom som vill och har lust att ta sig ann denna utmaning.
Så var inte blyga ta den med er och svara i era egna bloggar.

Tjingeling//Tekla Maräng

2 kommentarer:

Laila sa...

Intressanta frågor och intressanta svar! Nyttigt att själv fundera över dem! Delar ditt förhållningssätt när det gäller gränser och bloggandets för- och nackdelar. Nyttigt att själv fundera över dem!
Ha en skön helg! Kram/Laila

Susanne sa...

Hej hoppas att just din dag blev trevlig...Jag har läst denna hos en del o kanske nått jag skulle ta med mig...Varma kramar i massor från mig denna ruggiga eftermiddag....Susanne