Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

lördag 1 januari 2011

Böcker jag läst 2010

  • Vips så blev det liv av Bob Hansson
  • Kolka av Bengt Ohlsson
  • Bort, bort av Anjum Hasan
  • Dömd för livet av Mats Ahlstedt
  • Återkomsten av Tamara McKinley
  • Regnmakarens barn av Aniceti Kitereza
  • Bränd jord; en kärleksroman av Elieshi Lema
  • Som glöd blir till aska av Annika Sjögren
  • Där jag kommer ifrån Kriget mot förorten av Per Wirtén
  • De fattigas piano av Dekius Lack
  • Pioner av Isabella Varricchio
  • Den röda soffan av Michèle Lesbre
  • Båten av Nam Le
  • Flickan med snö i håret av Ninni Schulman
  • Sjöjungfruns andra fot av Mia Couto
  • Bumerang av Tatiana de Rosnay
  • No och jag av Delphine de Vigan
  • En sannolik historia av Karin Alvtegen
  • Flickan i floden av Stephen Booth
  • Nära hem av Alice Munro
  • Och var hör du hemma? av Anne Tyler
  • Tre starka kvinnor av Marie Ndiay
  • Mörka strömmar av Arnaldur Indridason
  • En dag till skänks av Anna Gavalda
  • Spåren av ditt blod i snön av Gabriel García Márquez
  • Señor Peregrino av Cecilia Samarten
  • Stjärnans ögonblick av Clarice Lispector
  • Själens osaliga längtan av Audrey Niffenegger
  • De ännu inte födda av Ayi Kwei Armah
  • Förändringar av A. A. Aidoo
  • Allt går sönder av Chinua Achebe
  • Den som vakar i mörkret av Helene Tursten
  • Den sista läsaren av David Toscana
  • Fotspår av Pramoedya Ananta Toer
  • Falska bevis av Donna Leon
  • En halv gul sol av Chimamanda Ngozi Adichie
  • Easter Parade av Richard Yates
  • Mästaren och Margarita av Michail Bulgakov
  • Blå gryning av Ann Cleeves
  • Baby Jane av Sofi Oksanen
  • Darling River av Sara Stridsberg
  • Drömmen förde dej vilse av Anna Jansson
  • Ett barn av alla folk av Pramoedya Ananta Toer
  • Tre apor av Stephan Mendel-Enk
  • Repslagaren av Jean Pliya
  • Eldar och is av Birgitta Stenberg
  • Svart barn av Camara Laye
  • Våld av Yambo Ouologuem
  • Mordet i Eiffeltornet av Claude Izner
  • Den farliga leken av Mari Jungstedt
  • En ängel vid mitt bord av Janet Frame
  • Att tro på Mr Pip av Lloyd Jones
  • Boktjuven av Markus Zusak
  • Fem svarta höns av Nevil Shute
  • Drottningen vänder blad av Alan Bennett
  • Agnes Grey av Anne Brontë
  • Mardrömmen av Kenzaburo Oe
  • Svartvintern av Marianne Cederwall
  • Utrensingen av Sofi Oksanen
  • Blodläge av Johan Theorin
  • Männsikornas jord av Pramoedya Ananta Toer
  • Den indiske tolken av Jhumpa Lahiri
  • Allah gör som han vill av Ahmadou Kourouma
  • Dödsmässa av Reginald Hill
  • Herr Napumoceno Da Silva Araújos testamente av Germano Almeida.
  • Persepolis av Marjane Satrapi
  • I grunden utan skuld av Viveca Steen
  • Krigets skola av Alexandre Najjar
  • I själ och hjärta av Maeve Binchy
  • Brev från Senegal av Mariama Bâ
  • Stilla dagar i Tanger av Tahar Ben Jelloum
  • Drömmar om frihet av Fatima Mernissi
  • På kvinnans sida av Giséle Halimi
  • Villospår av Nora Roberts
  • Midaqq- gränden av Naguib Mahfouz
  • Hantverkarsvett dyrare än saffran av Anna Jansson
  • Postcard killers av Liza Marklund och James Patterson
  • Fatiha och friheten av Ali Ghalem
  • Främlingen av Albert Camus
  • Fyrvaktarn av Camilla Läckberg
  • Låt tistlarna brinna av Yasar Kemal
  • Stalins kossor av Sofi Oksanen
  • Ödelagd av Henrik Valentin
  • Aprils frusna blommor av Ismail Kadaré
  • Sista resan av Carsten Jensen
  • Ljus i mörkret utav Agneta Sjödin

Tjingeling//Tekla Maräng

2 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Hejsan vännen!Önskar dej en God Fortsättning på det nya året.Hoppas att 2011 blir ett kanonår.Ha en fin nyårsdag rara du .Kram Rita ♥

Lantligt i smultronbacken sa...

God fortsättning på det nya året.

Du verkar vara en bokmal som mig. Är skönt nu efter 4 år att jag slipper studentlitteraturen och kan läsa det jag hellre vill. Nu läser jag Viveka stens fortsättning på den som gick på TV häromdagen.

Kram Teres