Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

söndag 26 september 2010

Tänd ett ljus...

Tänd ett ljus och låt det brinna, låt aldrig hoppet försvinna.
Det är mörkt nu men det blir ljusare igen...

Jag har sett över mitt ljusförråd och insåg då att jag inte hade mycket att komma med.
Nu däremot så har jag införskaffat en hel drös med olika varianter.
Här är det skålformade som doftar apelsin och kanel.

Röda till julen i olika storlekar.

Vanliga ljus i champagne färg och vita.

Lila ljus med lavendeldoft.

Sist men inte minst värmeljus ett hundratal.

Nu kan det mörkna på kvällarna, jag känner mig redo.

Tjingeling//Tekla Maräng

16 kommentarer:

Karin - Mina Rum sa...

Ljus kan man aldrig få för många av. Skulle nog själv behöva se över mitt förråd. Har en stark aning av att det har sinat betänkligt.
Ha en fin vecka. Kram!

hemma hos Bus sa...

Vilken otroligt fin samling ljus. Ljus kan man inte ha för många av och nu är det ju jättemysigt på kvällarna. Fast...det är lite tungt på jobbet när man är ute och kör i mörkret. Tur att man vänjer sig snabbt.
Vad skojigt att du gillade lådan. Den är jäättefin tycker jag med men jag har bestämt mig att den skulle få glädja nån annan.
Må så gott. Kram

Cathrine sa...

Håller med dig, nu är det dax att fylla på ljusförådet. Hade ljusparty här hemma i veckan som gick fick då beställa lite doftljus och jah köpte också ett par ljusstakar som var makalöst snygga. Bild kommer på dom när jag har fått hem dom.

Kram Cathrine

Anonym sa...

Ja nog är det endast ljus som gör hösten mysig :-) Tända ljus i massor måste det bli.
Kramar Malin

Sirpa sa...

Hahaa, det här är inte sant!!! Det där låt har jag haft i hjärnan hela dagen! Vilka fina ljus du har! Jag måste ruta mina skåp också.
Har en fin måndag!
Kram Sirpa

Britt sa...

Vilken härlig samling, du kommer att få en riktigt mysig höst, det kan jag förstå.

Ha en fin start på veckan..
kram britt

Emelie sa...

Oj så roligt med ljus!! Jag har precis blivit PartyLite konsult och väntar nu på att få hem beställningarna från min startvisning...ska bli jättekul!! Ljus är något man behöver ladda upp med såhär års :) Kram

Therese sa...

Apelsin och kanel - det lät ljuvligt!!!! Ska följa ditt exempel och fixa mina ljusförråd idag :-) KRAM

Lily sa...

Så många fina ljus du har, härliga dofter.
Jag måste nog se över mitt förråd..

Ha det gott
Kram Lily

Gunilla sa...

Vilka snygga ljus, nästan så att jag inte skulle tända på dom.
Ljus som doftar är ju något som jag brukar kika efter, ljus och doft är ju oslagbart.
Jag skulle behöva värma mig för idag på morgonen var det minus 2,5 grad så nu vet jag vad som väntar.

Ha det gott
Kramen/Gunilla

Viola sa...

DU verkar ha fått ihop ett vackert lager...ljus är för mig överlevnad..finns inget som ger så mkt lugn och mys, ha en skön kväll med tända ljus, kramen

Kvinna med mycket upplevt och ännu mera kvar att upptäcka. sa...

Var hittade de med kanel o appelsin? Trevligt med en fin säck till värmeljusen.

Oljekritan sa...

Ljus, får man aldrig för mycket av faktum! Ljuslyktor, så trevligt att köpa..och blockljus...och värmeljus..och olika ljusstakar,,ialla de former...Man kan plocka fram, ställa undan, ge bort ,...plocka fram ,glömma bort hitta...igen,. fina ljus du har!! Kram Karina

Marie//Tekla Maräng sa...

Hej Kvinna med mycket upplevt och ännu mera kvar att upptäcka!

Ljusen med kanel och apelsin doft har jag köpt hos krukmakerihemjord.blogspot.com/
dom doftar jätte gott.

Kram:)

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hej vännen !
Det var inte illa, samla på sig så många olika sorters, jag gillar det strykjärnskantantiga trefärgade lila, var ute i Lördags och såg värmeljus olika färger inne på Svea, Inspiration.En butik med mycket presentartiklar och annat med förståss.En ljuvlig butik.Men inga pensionärspriser, så jag håller mig till Ica-Maxis priser, de har också färgade värmeljus.Har många ljus, som jag inte vill tända.De är prydnadsljus.

Och stort tack för Dina värmande
rader.Jag skriver till mailadressen
lite mera.
Kram Mi

IET sa...

Oj vad du laddat. :-)
Vi fyllde på förråden häromdagen också, men i vårt fall blev det ett besök på IKEA.

Jag kommer att berätta mer om mina askar på bloggen så småningom, så det är ingen risk att du missar nåt. Och klart att du får en inbjudan sen också! :-)
/i.