Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

söndag 29 mars 2009

Mässbilder

Här kommer några bilder till ifrån Trädgårdsmässan! Så ni som har fått nog av den kan sluta titta här.
För er andra varsågoda.
Sådan här krukor och urnor gillar jag. Medans jag sitter här och skriver så fick jag en tanke, man
kanske kunde ha någon *fontän* i krukorna ni ser på översta hyllan i mitten... Får fundera lite på det.

Brasor är alltid mysigt!

Vilken handske ska jag ta i dag?

Ser ni krokodilens öga där till vänster i dimman?



Sådan här uppsättning med kungsängsliljan i en hög glasvas det skulle jag minsan köpa på slutet innan jag skulle åka hem.
Nu ska ni ju inte tro att jag komihåg det inte. Klantigt JAA. Jag köpte en ensam ranglig
kungsängslilja jag.


Det som fick följa med mig hem vart fem stycken pelargonsticklingar, Hannus bok,
senaste nummret av Allt om trädgård, en fågelbur/lusthus, ranglig kungsängslilja och en vit ranunkel samt fem pytte små flaskor att sätta en snitt blomma i, oj jag glömde en choklad kaka med champagne fyllning så gott till kaffet.
Kram//

22 kommentarer:

Therese sa...

Åter igen tack för att du bjuder på bilderna, en tröst när man inte kan vara där live! :-) Och vilka fynd du gjort... både för kropp och själ!

Hoppas helgen varit bra, och att den fortsätter i samma anda.

Kram kram

Lallis - liv och leverne sa...

Tack, tack för att du bjuder på dessa bilder:) Underbart.
Och ha en fin söndag vännen.
Kram Lallis

Lilla Eken sa...

Tänk de där handskarna missade jag. Tyget i bakgrunden på samma bild ser underbart ut det också... Om man nu hade tagit 200 bilder så hade man kunnat gå på mässa i efterhand har jag en känsla av. Tänk vad man upptäcker på bilderna nu efteråt!
/kram

Mia sa...

Fontän är en jättebra idé i en sån stor kruka. Vatten är så rogivande... en liten damm var en av de första grejerna jag fixade när vi hade köpt huset. Jag bara måste ha vatten i min närhet.

Härligt med ännu mer bilder från mässan. Handskarna som hänger t ex har jag helt missat, det är därför det är så kul att se andras bilder också. Vi ser ju olika saker även om man varit på samma mässa. :)

Även jag har lagt upp fler bilder idag...

Ha en fortsatt mysig söndag!
Kram Mia

Leamarlené sa...

Så mysigt det ser ut på mässan. Hade också velat vara där men tiden räckte inte till..synd. Det finns ju så mycket fint att titta och njuta av.

Kram, Marlene

Gunilla sa...

Ojoj vad mycket det var på mässan. Jag har nog varit helt slut i huvudet om jag varit där. Jag tackar så mycket för att du visar så fina bilder . Jag skall försöka komma ihåg om det är någon ide som jag kan ta efter, men minnet är kort :o)

Ha en fortsatt bra kväll

Gunilla

Jessica sa...

Tack för den bild kavalkaden. Oj så mycket fint! Ser en hel del saker som jag skulle vilja ha!

Perfekt att du köpte choklad också, hur ska man annars orka gå på en mässa ;)

Hoppas du får en bra vecka,
Kram
Jessica

Marie sa...

Så vackert, och snart smälter väl snön här med, så jag också kan börja tänka på blommor och så. Kram

Compact Garden sa...

Tack för att du ger bra spaningsbilder för oss som inte kan gå..jag får vänta till liseberg har sina trädgårdsdagar eller när trädgårdsföreningen börjar att få lite fart..Ha en skön söndag/Anne

Villa Carl Larsson sa...

Härligt med mässa. Det är så roligt att bara gå omkring och kika och få en massa ideér. Fina bilder!

Kram Josefin

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vilken fantastisk upplevelse. som jag skrev tidigare så är vi inte bortskämda med det här, men tack vare dig så fick jag ju vara med på ett litet hörn *fniss*
Hoppas att din helg har varit bra och att början på veckan blir likaså. ha det gott. Kram

Hjärtat Mitt sa...

Mer härliga bilder!
Tusen tack för det.
Det verkar ha funnits en hel del att titta på, till skillnad från mässorna som har varit här nere.

Kram Mari i Marieholm

Tulipa sa...

vilka fina bilder!
Förstår att din helg varit bra!!!

Då har du laddat med trädgårdsinspiration nu?!!!

Kraam Mariette

gulle hexan sa...

god söndakväll:)
tack för underbara fotos..
kungsängslilja. o är sååååååå ahhhhh härligt skön:)
tur du fick med dig någon sådan alafall.. å fågelhuset du köpte ska bli spännande å få se..:)
de är fint med sånna hus ..
fontän eller något vattenblänk är åxo härligt at ha på sin uteplats..
Kram Kram

Katta sa...

Fina saker på den mässan.Förstår om du fick en massa inspiration.Kungsängsliljor är så fina har länge tänkt skaffa nu men än har det inte blivit av.Ha en bra vecka kram Katta

Daniel sa...

Vilket hemtrevligt lugn du bjuder på!

Anneli sa...

Åhh - så mycket fint - Tack för det fina - Kungsliljorna är såå....
Tack för ditt Grattis med, känner mig pånytt född..hmm..
Kramar
Anneli

Bella sa...

Tänk...mina inköp skulle nog kunna ha varit desamma...köpr alltid pelargonsticklingar...samlar på gula och vita sorter...du såg ingen vit tulpanpelargon? Älskar kungsängsliljor...har nog hittills köpt tre krukor med dem..."Allt om Trädgård" inhandlas alltid på mässan...förra året köpte jag även tidningen Rosie som jag gillade väldigt mycket...och choklad...say no more...det är liksom livet!
Fontän...låter mysigt...du kan säkert hitta någon fiffig lösning om du googlar...eller odla.nu kanske har något reportage om det...
Önskar dig en vårig vecka med mycket sol!
Kramar,
Bella

Hon med klackarna sa...

Tackar så mycket för att du delar med dig av de fina bilderna. Ser ut som om det var en riktigt trevlig mässa. Kul att bli inspirerad å få med sig massor nytt hem ;o)

Polargrevinnan sa...

Är nybörjare i bloggvärlden.
Jag har suttit en stund och bläddrat, och hamnade hos dig.
Känns som om jag har varit på Trädgårdsmässan. Fina bilder du har tagit.
tittar in någon gång och ser hur du löser det där med fontänen.
Ha det så bra hälsar
Polargrevinnan

Vero sa...

Jag har gjort något hos mig som jag vill dela med mig till dig!

Sjöboden sa...

Urnorna och krukorna var verkligen vina!

Kram C