Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

onsdag 11 mars 2009

Kamera råd?

Jag står i begrep att inom en snar framtid köpa en ny
digitalkamera och jag undrar om någon kan komma med
god råd? Någon kanske använder denna? Ja skriv gärna
ner det ni vet om denna kamera, här bland kommentarerna.
Tar tacksamt emot alla tankar och kunskaper ni har.





Ser ju iaf lätt förstådd ut här på baksidan, vilket jag tycker är en klar
fördel.


Här nedan för kommer produktbeskrivningen.

Digital IXUS 80 IS finns i fyra färger – silver, rosa, karamell och choklad – och är en kamera man bara måste ha. Kamerahuset är tillverkat i ren aluminium som understryker de fina färgerna och formerna.En 8,0-megapixels sensor fångar många detaljer för kreativ beskärning och utskrifter i stort format.Tack vare Canons avancerade teknik med asfäriska linser (UA) får ett objektiv med 3x optisk zoom plats i den kompakta Digital IXUS 80 IS. Med den optiska bildstabilisatorn kan du ta skarpa bilder i dunkel belysning och när du använder zoom.Tekniken för rörelseigenkänning gör att du inte behöver oroa dig för oskärpa. Den här smarta funktionen känner av kameraskakningar och motivrörelser och justerar sedan ISO för att motverka oskärpa samtidigt som bildkvaliteten maximeras.Tekniken för ansiktsigenkänning ger utmärkta bilder på människor eftersom optimal skärpa, exponering, blixt och vitbalans ställs in automatiskt. Med funktionen välj ansikte och följ kan du välja och spåra ditt huvudmotiv, så att det där speciella ansiktet aldrig försvinner i mängden. Du kan välja att automatiskt ta bort röda ögon medan du fotograferar eller i uppspelningsläget. Röda ögon tas bort snabbt och lätt i kameran, så att du enkelt får ögonen att se naturliga ut på dina bilder.




Tacksam och glad för all hjälp jag kan få!
Även angående vilka tillbehör som behövs.
Kramar

26 kommentarer:

Lilla Eken sa...

Måste hasta till jobbet, men i all hast; det är nog en rätt så idiotsäker kamera. Jag har en annan modell av ixus men jag knäpper för jämnan. Glad i hågen.
/I.

Compact Garden sa...

Ta en kamera du förstår dig på sa en vän till mej när jag frågade honom om råd..så jag för det vidare..Ha en skön dag Anne

Therese sa...

God morgon vännen! När det gäller kameror är jag dessvärre inte till någon hjälp, själv vill jag ha så enkelt som möjligt, trycka på en knapp utan massa val... jag är ruggigt otecknisk, men det finns säkert många därute som räcker ut en hjälpande hand :-)

Hoppas du får en fin dag!

KRAM

Snuttan sa...

Ta den kameran du förstår dig på.
Dett blir bäst då

Kram

Studerande Inredare sa...

Jag tror att jag får hålla med förgående skrivare! Ta en kamera du förstår dig på! Ska bli kul att få se lite mer bilder från ditt hem... Men du är ju så bra på att beskriva så det behövs knappt... Men vist en bild sägger mer än 1000 ord...

Kram

White cotton grass sa...

Jag är också på jakt efter en kamera. Jag har fastnat för canon powershot A2100 IS, men den kommer inte förrän i april, så jag vet ju egentligen inte hur användar-vänlig den är... :)

gulle hexan sa...

god morgon kära tekla..:)
det verkar vara en användarvänlig kamera..
o de flesta är nog rätt så bra.. om inte det passar när man prövat.. kan man ju lämmna tebax...
lycka till nu med kamera å allt..
jag har en simpel sony*
Kram

Stämningsfullt sa...

Hej!
Ville bara kika in och säga helj och tack för kommentaren :)
Ha en bra dag.
Kram!

Bitte sa...

Tyvärr har jag inga goda råd att ge dig angående kameror :-(. H har en Nikon som är riktigt bra!

Kram
Beatrice

Mizty sa...

Precis en sådan kamera jag har, köpte den i slutet av förra året. Tidigare hade jag en Canon Ixus 50.
Superlätt att använda! Bara fördelar tycker jag.
Ett stort minneskort, kameraväska och ett ministativ.

Rekommenderas varmt.
Kram Mizty

Livet på Sjögård sa...

Jag fick en Nicon coolpix S520 i födelsedagspresent. Gillar den, är relativt enkel utan massor med "krusiduller" :)

Lycka till med kameraköpet!

♥ cloudberrie ♥ sa...

Det är den här kameran som döttrarna och jag har kikat på också. Jag har en äldre variant som jag är nöjd med, men den börjar vara sliten.

KRAM från Eva

Susanne sa...

Nej tyvärr inga råd ang kamera.Sånt överlåter jag åt min sambo.Jag är inte teknisk mer praktisk..Men det bästa att inte ta nått som är för avancerat,enkelt kan ibland vara minst lika bra..Kram från Fare

Åsa sa...

Tack för hjälpen!! Nu kan jag ändra på textstilen och länka! Provade till dej allra först!!
Nu blir det lite roligare. Ska bara lära mej ta lite snygga kort oxå... Kameran och jag är INTE bästa vänner precis ;) // Kram Åsa

Ingela la la sa...

En kompis har den kameran... Hon verkar nöjd, mer vet jag tyvärr inte..
Tack för din kommentar idag! Den värmde.
Kram Ingela

Njut i din trädgård sa...

Jag ska oxå köpa kamera i dagarna - men har inte heller den blekaste om vad jag ska välja - men jag tänker faktiskt gå en fotokurs enkom för att lära mig kameran. Kan man inget får man väl lära sig rå :D

Bloggullet sa...

Tack för att du finns.
Jag hoppas det går bra för dig i din kamp.
Kramar

Katinka sa...

Är så himla dålig på teknik måste jag erkänna, men jag haren Canon av någon modell då. Den du funderar på ser fin ut!

Ullis/Leva på landet sa...

Har en väldigt enkel kamera, men vill egentligen ha en mycket bättre. I skolan har vi en liknande canon i klassen och det blir både fina bilder och barnen klarar av att fota med den.

Kramar Ullis

Ett skönare liv sa...

tack :):) har inegn koll på de där, men önskar dej lycka till!

kram !

Skomakartummen sa...

Jag har precis den kameran. ÄLSKAR den. Gillar ixus väldigt mycket, hade en äldre modell innan denna. Blir alltid bra och klara bilder. Dessa är lätta att förstå och tål mycket... den hänger med överallt..
Så ett bra val!
Kram sari

PS visst är färgen underbar *ler*

oumberligating sa...

Sitter och bloggar runt, tror att jag skrivit förut och kommenterat på din fina och trevliga blogg?
I vilket fall som helst ha en fin dag mvh från Peter!

Villa Carl Larsson sa...

Åh det där med kameror är jag inte bra på. Jag litar på min sambo fullt ut eftersom han kan det där mycket bättre. Och sen så använder jag dem bara men skulle vilja lära mig mer om hur man fotar bra på olika sätt. Det är roligt och spännande med foto men man ska ha lite tid att lära sig också. Man får väl ge det lite tålamod så kanske..

Hoppas allt är bra. Kram Josefin

Hanna sa...

Jag förstår mig inte så mycket på kameror... den vi har hade fått bäst i test på nåt.. men inte tycker jag att den e så speciell.
Det är en Nikon coolpix s500.

Håller nog med dom andra, köp en kamera som du förstår dig på :)

Ha d gott!
Kram Hanna

Mamma-Mu sa...

Det enda som jag kan säga om kameran är att jag gillar färgen... *ler*

Är inte så himla kunnig på kameror...

Ha en toppen dag så här i solen!
Kram Mimmi

Hon med klackarna sa...

Mitt råd är att tänk igenom noga vad du vill ha ut av kameran? brukar du mest ta på dag/kväll? Vilken sorts motiv vill du ta? När du tror att du vet vilka behov du har gå runt å prova å känn! Ta försäljarnas "tekniksnack" med en nypa salt.. Å Fråga! Fråga ännu mer. Å sen väljer du den som uppfyller behoven å den hjärtat klämtar lite x-a för. ;o) Kanske inte de tydligaste råden..