Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

söndag 1 maj 2011

Till min hemlige bokvän

Hej Hemlige bokvän!

Hoppas att du skall känna dig välkommen och efterlängtad
hit till mig.
Jag älskar böcker av alla de sorter. Kanske inte så mycket biografier men
gärna hur människor har det i olika delar av världen.
Är för andra året med i läsutmaningen Jorden Runt som jag tycker mycket om,
chansen till att få lära sig något nytt och stifta bekantskap med nya författare som jag
kanske annars aldrig skulle ha upptäckt.
Här nedan kommer svar på lite olika frågor.

* Har du någon önskebok? Nomad : en personlig resa genom civilisationerna
av: Ayaan Hirsi Ali

* Vilken är den bästa bok som du har gett bort? Båten och Sofi Oksanens utrensning* *Skulle du kunna tänka dig att ta emot beg. böcker? Ja
* Läser du på andra språk än svenska? ja danska och norska
* Lyssnar du på böcker? (Mp3 eller cd?) ja i cd-format
* Vad tyckte du om att få i paket då du var liten? böcker och fina anteckningsböcker.
* Har du gett bort något i present, som du egentligen själv skulle ha velat ha? Ja många olika saker och böcker som senast i min utlottning så gav jag bort ett lusthus. Ljuslyktor.
* Vilken slags smycken gillar du? ringar och armband
* Samlar du på något? muggar och féer
* Annan sysselsättning - än att läsa böcker? älskar min lilla balkong som är min trädgård. så växter och min hund är lika stora intressen som böcker. Sticka tycker jag också om.
Pyssla till påsk och jul är roligt, dekorera med blommor, baka och laga mat.
* Vad gör du en perfekt sommardag? myser vid sjön eller på balkongen
* Favoritfärg? lila, blå ja nästan alla färger
* Favoritland? Australien
* Favoritfilm och favoritteveserie? deckare, natur och djurfilmer. ser annars väldigt lite på tv sedan jag började att blogga.
* Var föddes du? Stockholm
* Vilken plats på jorden gillar du bäst? Nära havet, gärna på Gotland
* Är du allergisk mot något? citrusfrukter
* Favoritgodis? Salt lakrits och choklad
* Favoritdrink eller favoritdryck? kaffe och smoothies
* Tycker mycket om hantverk och sådant som är hemgjort som tex virkade dukar, vävt eller liknande.


* Vad är du ute efter, då du läser? (Bildning, äventyr, romantik, hjärngymnastik, nya erfarenheter..? Försök att berätta!) Det är alldeles olika beroende på vilket humör jag är men äventyr, nya erfarenheter och romantik i en salig blandning.

* Finns det någon genre eller författare som du undviker? Vilken? Stieg Larsson och Jan Mårtensson

* Finns det någon genre eller författare som du gärna vill prova på, men inte kommit dig för? Vilken? Mera
sciensfiction kanske, är inte så bra på att komma på något där.

Om det är något du undrar över så fråga bara så skall jag svara så gott jag kan.

Tjingeling//Tekla Maräng

2 kommentarer:

hemlig bokvän sa...

Tack för all denna matnyttiga info! Nu har jag nåt att gå efter när jag ska fundera ut innehållet i ditt paket :-). Det här ska bli roligt!

Claudia Paiva sa...

Hi! I knew your blog, I enjoyed and I'm a follower! I would like to ask you kindly to become a follower of my blog as well.

Success for you!

Xoxo!

Claudia Paiva (Anunciando e Reciclando)

http://vendertrocar.blogspot.com