Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

söndag 1 maj 2011

Sköna maj

Sköna maj välkommen till vår bygd igen!
Vilken underbar månad som har börjat idag.
Tänk all fantastisk växtlighet som kommer och är i knopp
som skall förgylla våra dagar i månader fram över och
vissa små blommor i några få men intensiva dagar/veckor.
Varje år så tänker jag att jag skulle vilja ha tid till att hinna med
att njuta av all denna fägring och se dom senaste 10 åren
så har jag lyckats ganska bra med det.
Ser alltid till att lite ledighet finns just denna månad när så mycket händer,
särskilt om man har barn och själv är med i olika sammanhang. Då
skall det vara brännbollsturneringar, grilla med dagiset, fotbollscuper
och avslutningar i en helt galen blandning. Men
nu är barnen stora och det är bara jag som skall hinnas med.
Förutom att halv släkten och vänskaps kretsen råkar fylla år denna månad.


Det jag vill ha sagt med detta är att försök ta er tid till
att njuta av dom små detaljerna under våren och
att man kanske inte måste gå på alla avslutningar just detta år.

Tjingeling//Tekla Maräng

12 kommentarer:

Ann Catrine sa...

Så även du har månaden fylld av
kalas?!
Mina fyra barnbarn fyller alla år
mellan den 10/5 - 11/6,
dessutom fyller både jag och min
mamma...
Kalas på kalas ;-)
Och nog ska man väl kunna klämma
in någon skolavslutning också..
En av barnbarnen har också bestämt
att just jag ska med på dagisresan,
förmodligen blir det Furuvik...
Tur man inte har så många "måsten"
i livet numera ;-)
Den tid och ork jag har läggs på
familj och vänner!
Och bloggen ;-)

Kram fina Tekla Maräng!

Gunilla sa...

Ett barnbarn tar studenten och ett annat slutar högstadiet så de måste jag gå på sedan har jag inga måsten.


Ha det gott
Storkram/Gunilla

Nette Cecilia sa...

Inget inbokat förutom semestern ,Nette

Therese sa...

Även här är det en del kalas denna månad till Lurans stora glädje, hon gillar ju tårta å ballonger ;-)
Å jag hoppas verkligen få möjlighet att åka ner i sommar, men vi får se hur långt tid å pengar räcker, först ska färg inhandlas å brädor till huset målas... men oj så gärna jag velat dejta dig på zetas eller ulriksdals... *ler* Kramis <3

Fröken Kråknäs på vift sa...

Kloka tankar!
I år har vi inga skolavslutningar, examen eller studenter. Ett riktigt mellanår. Vårens födelsedagar är avklarade. Så nu är det transportsträcka fram till semestern och den sträckan är ju som oftast den vackraste på året. Mycket njutning att ta till vara.

Kram Katarina

bokhyllan sa...

Klokt tänkt. Det gäller att passa på att njuta nu, denna fina tid vi har.
Kramar till dig.

Lantligt i smultronbacken sa...

Jag älskar verkligen den här tiden och försöker verkligen att njuta till fullo. Så fort solen är framme så förbjuder jag mig själv att vara inne.

Det är ju en årstid då det mesta ska planteras också, man har att göra men man måste ta det lugnt och njuta också.

Ha en härlig vecka

Kram Teres

Cajsas Faster sa...

Hoppas du har tid med dej själv:)

Håller med om att man måste stanna upp lite/ofta. Jag tänkte ta semester senare i maj. Bara för att ha det skönt...

Är det en ny omgång med hemliga bokvänner på gång igen?

Ha de! Kram Marie

Laila sa...

Har haft tre barnbarn här sedan fredag em och det har varit full rulle. På kvällarna spelhåla (kortspel Plump och tärningsspel Settlers). Dagtid har de tre tjejerna ägnat sig dels åt att tillverka pappersdockor, dels åt att leka Robin Hood i vår skog utklädda till killar. Är fascinerad av hur de obehindrat kan växla mellan typiskt tjejiga och typiskt killiga lekar!
Ha det gott!/laila

Birgitta sa...

Även jag har några födelsedagar i maj som ska kommas ihåg.
Visst har vi en härlig tid nu. Men allt går för fort. Det ska inte vara så grönt än.
Önskar dej en riktigt skön vecka.
Kram Birgitta

Berit sa...

ja maj är en fantastisk månad både med alla kalas och med all grönska.
Ha en underbar dag!!

Annelis hantverk sa...

Ja visst är det en härlig månad och vad vi har väntat på denna underbara blomstertid!
Ha det gott!