Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

söndag 15 maj 2011

Hej

Hej igen Kära bloggvänner!

Det var ett bra tag sedan sist jag som jag var i närheten
av en dator. Har varken hunnit eller haft den orken att dela med
mig av mig själv eller läsa andras bloggar.
Livet blir inte alltid som man tänkt sig, som att jag denna
vår skulle ta det lugnt och njuta av att bara vara, icke.
Jag tänker inte skriva om vad som hänt mer än att det har
varit sjukdom i familjen som har krävt hela min närvaro med koncentration
och tålamod
dygnets tjugofyra timmar.


Nu hoppas jag att det har vänt och att jag skall få lite tid till mig själv
och hinna att blogga.
Har saknat er skall ni veta.
För mitt i all bedrövelse har ni dykt upp i mina tankar med jämna
mellan rum.

Tjingeling//Tekla Maräng

18 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Beklagar sjukdomen dom kommer när man minst väntar,här har det varit fönstertvätt idag en sak som jag avskyr sitter nu o vilar benen ,det är sådant väder ute att det sätter igång alla krämpor ,regn .Hoppas allt ordnar sig hos dig ,kramar ,Nette

Cajsas Faster sa...

Jag har saknat dig!
Tänkte pådig igår när jag var på Bloggträff att det vore så kul om du hade varit med.
Fy så tråkigt med sjukdomar. Hoppas allt vänder till det bästa och du får kraft och ork att njuta av försommaren och sitta i en stol på balkongen och lukta på blommorna!!!

Många kramar Marie och Välkommen tillbaka!!

Snäckskalsdalen. sa...

Livet för med sig både det ena och det andra och man vet aldrig i förväg vad som skall komma. Och det är väl tur det. Men det är skönt när det vänder till det bättre igen och jag hoppas det har gjort det för dig och de dina också.
Ha det riktigt bra!
Agneta kram

Tina sa...

Trevligt att ha dej tillbaka!
Och vi får hoppas att allt har vänt sej till det bättre för dej.

Kram på dej!

Gunilla sa...

Härligt Mari att du är tillbaka.
Hoppas att allt är bra iallafall.
Jag har vistats ute på sommarstället i helgen och jobbat i trädgården.
Nu väntar jag på lite värme för 8 - 10 grader och mulet då fryser jag.

Vilken fin blomma du visar.

Ha det gott
Kramar/Gunilla

Unknown sa...

Hej vännen!
Så skönt att det förhoppningsvis vänt nu. Aldrig roligt när någon nära blir sjuk men det är allt tur man inte vet sådant i förväg. Livets väg är bra krokig med både dalar och toppar.
Önskar dig allt gott, kramar i massor Ing-Britt

Katarina sa...

Välkommen tillbaka :O) Kram Katarina.

Lantligt i smultronbacken sa...

Fy, så tråkigt. Hoppas verkligen att han där uppe är med er nu så att ni får mår bra och ha en skön sommar tillsammans.

Kram Teres

Oljekritan sa...

Ja ibland blir det bara en massa som man inte alls vill...eller kan styra,hoppas det är lugnt nu för dig,,har saknat dina balkonginslag..och annat trevligt du skriver om,..kram karina

Birgitta sa...

Jag har saknat dej och är glad att du är tillbaka. Tråkigt med sjukdom, men hoppas att allt blir bra igen. Du kanske ska pigga upp dej med garn och tebyte på sticka mera.
Önskar dej allt gott.
Kramar Birgitta

Karin - Mina Rum sa...

Jag hoppas att det har vänt för dig nu, för vi har saknat dig också.

Varma kramar!

Therese sa...

Beklagar älskade vän <3 Har allt anat det och saknat dig i massor ska du veta. skickar massor av styrkekramar nedåt landet, samtidigt som jag hoppas du njuter av kvällen med en kopp te på din balkong <3 KRAM

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

En varm kram från Mi

Måste ha missat att Du varit sjuk eller så har jag glömt det.

Compact Garden sa...

Livet blir inte alltid som man tänkt sig..
Hoppas att du kan ha en skön kväll och "bara vara" Kram Anne

Black Iris sa...

Usch och fy när det händer tråkiga saker men nu hoppas jag att allting löser sig för dig och dina kära..

Kram Maidi

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Styrkekram till dig...
Ibland så har man inte rätta orken för nån blogg, så är livet och livet är nu. Hoppas iaf att det reder upp sig.
Saknar dig...simmar fortfarande och har hopp om att jag kommer tillbaka så småningom...men inte just nu. Kramar så länge. <3

Laila sa...

Som vi har sknat dig och undrat! Kan jag hjälpa dig med något - hör av dig i så fall!
Kram

tankar från mitt fönster sa...

Jag har tänkt på dig under den korta tiden du haft uppehåll. Hoppas att det ordnat sig med släktingen och sjukdomen. Livets dagar går inte alltid att planera. Piggare blir man av att sätta igång med odlingar och att sitta och ha det mysigt. Jag klämpar just nu med Oscar & Lucinda, den är tung, men absolut inte dålig.
Ha det gott!
Kramar