Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

onsdag 25 november 2009

Snabb rapport

Hej på er alla vänner!
Vill tala om att jag fortfarande är vid liv, om en med ont i ryggen efter allt konkande av möbler.
Nu ska man ju inte tro att jag hade gissat rätt i alla rum om vad som behövde flyttas eller inte, så klockan 8 i morse så blev det till att ändra om lite till.
Kan tala om att det dammar bra när det borras kors och tvärs och ledningar som ska på plats.
För att stå ut så var Bobo och jag ute på långa promenader.
Och nu i kväll har jag sett ut som nedan.
(Nja jag är inte riktigt lika söt som nallen)



Ja och i morgon fortsätter det i två rum till sen är dom färdiga. (Inte jag) Det är sedan min julstädning via tvång sätter i gång.
Jag kommer och bloggar runt hos er när jag kommer fram bättre i mitt hem, ha det så bra så länge.

Tjingeling//Tekla Maräng

14 kommentarer:

Lilla Eken sa...

Det ser bra ut det Marie. :-)
Kram

Therese sa...

Morron, så skönt att det bara är två rum kvar nu! Här är det sjukstuga idg, så jag VABBAR. Önskar dig en fin dag trots kaoset. Kram

Bitte sa...

Vad skönt att de börjar bli klara snart! Stackars dig som ska fixa till allt efteråt...

... jag tycker allt lite synd om dig...

Många kramar :-)
Beatrice

MariaKF sa...

Roligt att du fortfarande är vid liv! Ommöblering är jobbigt men resultatet blir - förhoppningsvis- bra. Julstädning....usch och fy..

Hemmalycka sa...

Vad duktig du är och tänk på vad fint det blir när du är klar. Då kan du pusta ut.
Kram Åsa

Susanne sa...

Jag tycker verkligen synd om dig..Inte roligt att städa under tvång=/ Massa kramar Susanne

hönemor sa...

Hej du, jag är inte avundsjuk på dig, men du slipper ju städningen till jul, förhoppningsvis. Kram Katarina.

Birgitta sa...

Hej! Det kommer att bli så bra och du får julfint i god tid innan jul. Försök stå ut i kaoset lite till.
Ha det gott.
Kramar Birgitta

Tulip sa...

Litt kaos før jul klarer en alltids..blir nok bra før jul, får vi håpe!

Livet på Sjögård sa...

Jag tror visst du är minst lika söt som nallemor där :)

Blåbärs och smultronstället sa...

Vad roligt att få det nyrenoverat hemma, men visst blir det rörigt. Ni får njuta snart när det blir klart. Gullig bild du hittat.
Kram Susanne

Nastasia sa...

Men FINT får Du det i alla fall!!!...man måste ju se det positiva i allt sägs det. Så vill Du se det ännu mer positivt så kan jag tala om att jag har mitt "sådant" kvar jag!...efter jul sätter vi fart här hemma och DÅ har Du det både klart, rent och snyggt! ;o)

Må så gott!

ima sa...

är det någon tröst så Får du som Jag fint till själva Julaftonen iallafall--Nästa vecka Kommer det att sättas in nya moderna Svängfönster här. Ja ialla rum å kök Men --huuu- nu- innan, vad jag Buret å släpar på Extra krukor typ lämnat till insamlingar Min Kille är Nog så Hjälpsam, tack å lov Syr ja då emellan åt sticker jag iväg till sy rummet som man får Böka sig fram till. för saker som är tagna runt fönstren allt på Golvet gäller att ha tänt så man ser.. Go helg hälsn Ima

Marie sa...

Snart är det färdigt, och det kan jag förstå känns skönt. Kram