Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

söndag 15 november 2009

Kolibri Amaryllis.

Hoppas att ni njuter av helgen.
Idag är det inte precis det bästa utevädret, duggregn och så grått så jag undrar om det kan bli gråare än detta.
Mina blommor dvs amaryllisar har däremot fått solsting. Hur nu det har gått till, kan man livligt undra. Knoppar sig och slår ut så det står härliga till dock lite väl tidigt enligt mina beräkningar, men vem bryr sig (varken amaryllisarna eller jag gör det) vi njuter i stället.
Dom första två bilderna uppifrån visar en amaryllis ur kolibri-serien och har som en rosa liten
kant runt blommans yttersidor plus att den är mycket sirligare i hela växt sättet. Tunna spensliga stjälkar som inte är så höga.



Här kommer en Brasbonitas (om det nu inte är dom som driver upp amaryllisarna som heter så). Hel vit är den och växer så att det nästan hörs...
Den 7 november såg den ut så här.

Den 13 november hade den slagit ut så här mycket.

Jag förstår absolut ingenting, själv tycker jag att det är så mörkt och dystert så att inte en ändaste blomma skulle vilja slå ut här inne. Ja menar jag tror knappt att det är dag när det är dag.

Ta hand om er, kramar//Tekla Maräng

2 kommentarer:

Bitte sa...

Det är så vackert med vita amaryllisar. Jag har inte en endaste blommande växt här hemma, men än är det inte försent att köpa någon, hoppas jag ;-).

En sån där kolibri-amaryllis har jag aldrig sett förut. Den var riktigt söt med sina rosa kanter :-).

Ha en fin kväll!

Kramar
Beatrice

IET sa...

Dom är underbara... !
kramis