Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

torsdag 21 april 2011

Inställd tur och Glad Påsk

Detta år får det bli inställd tur och retur till Blåkulla.
jag stannar hemma på min skorsten.
Hoppas att ni som träffas där får det trevligt.
Själv sitter jag och tycker lite lagom synd om mig själv att
denna evinnerliga förkylning med hosta och FEBER aldrig
verkar gå över.
Har njutit en stund på balkongen.
Jag orkar ju inte mycket nu, kan jag säga.
Bara att ta sig till badrummet en sträck på ca 10 meter är
rena maratonloppet.

Rolig och trevlig påsk till er alla.
Ni gör mig så glad med alla fina kommentarer
och så fort jag bara orkar så kommer jag och tittar in hos er.

Tjingeling//Tekla Maräng

26 kommentarer:

Cajsas Faster sa...

KRAM!!!

Hoppas det blir några ljusglimtar i allt elände.

Marie

Unknown sa...

Men det var en envis förkylning du åkt på. Stackare nu när det är påsk och fest på blåkulla ;).
Önskar dig isf en fin helg.
GladPåas/KryaPåDig Kramar Ing-Britt

mitt skärgårdsliv sa...

Men så synd, då ses vi inte på blåkulla! Försök nu koka nån riktigt "häxdryck" till dig så du kryar på dig! Önskar dig en riktigt Glad Påsk!

Katarina sa...

KRYA På DIG! och önskar dig en riktigt tillfrisknande Påskhelg :O)
Kram Katarina.

Mandelhjärta sa...

Hoppas du blir bättre snart!
Vad är väl en fest på Blåkulla... ;)
Önskar dig en trevlig påsk trots sjukdom.
Krya på dig!

Mie fra Mies Mirakler sa...

Usj så kjedelig å være syk i påsken :( Du må ha riktig god bedring og drikke masse grønn te, det pleier å hjelpe godt på forkjølelse etter min erfaring :) *♥*

Emelie sa...

Krya på dej och ha en så glad påsk som möjligt! :) Kram

Fröken Kråknäs på vift sa...

Vilken otur med din sjukdom... Hade sett fram att träffa dig på Blåkulla. Det får väl bli nästa år istället. Kvasten är trimmad och katten infångad...

Krya på dig och ha en skön påskhelg!
Kram Katarina

Laila sa...

Kommer att sakna dig där på Blåkulla!
Ha det så bra i alla fall och kram på dig!
Laila

Ewa`s Galleri sa...

Fy vad tråkigt att aldrig bli bra,hoppas påsken hjälper dig att krya på dig
Flýger själv till Blåkulla nu,hälsar alla från dig

Susanne sa...

Stackars gulliga du..jag hoppades så att få träffa dig på blåkulla i år..nej kurera dig nu och bli frisk..Hoppas så att du ändå får en fin Påsk..Kram Susanne

Merja sa...

Krya på dig!
Glad påsk

Bitte sa...

Det var väl typiskt att du inte kunde komma i år, jag höll platsen bredvid mig och allt ;-).

Typiskt också att du inte blir fri förkylningen, har du provat min egenkomponerade häxbrygd? Den gjorde mig kvitt en influensa en gång för många år sedan, jag skulle på konsert och blev jättesjuk bara en vecka före... den är inte god, men effektiv ;-). Jag blev kvitt alla symptom på ett dygn efter att ha druckit den!

Värm mjölk i en kastrull... häll ner honung, pressa i en apelsin... nu kommer det äckliga! Pressa ner vitlök och rör om ordentligt. Häll också gärna i en skvätt sprit, något som passar till apelsinen rekommenderas varmt ;-).

Håll för näsan och drick allt så varmt som möjligt. Du måste dricka upp allt. Försök att inte kräkas ;-). Lägg dig ner och vila några timmar.

Ikväll kan du värma lite whisky om du har det hemma och dricka den (mycket bra tips från min gamla sångpedagog), dina förkylningssymptom kommer att försvinna. Själv var jag fortfarande seg och trött i några dagar efteråt, men febern, hostan och snuvan försvann inom ett dygn! :-)

Hoppas att du får en skön och solig påskhelg och att du piggar på dig snart!

Varma påskkramar
Bitte

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken gullig tant där på kvasten!
Hoppas du kan kurera dig och bli bra fort nu och njuta!
Agneta kram

tankar från mitt fönster sa...

Inte kul! Hoppas solen piggar upp och VILA. Sitter som katt- och hus-vakt hela veckan. Med min onda fot kommer jag inte sa langt men jag hoppas det gar over.
Har just lagt in sill till paskdagen da en av familjerna kommer hem o vi ska fira forsenad fodelsedag (min den 20( och ata gott. Varma tankar till Dig och en
STYRKEKRAM

Helén sa...

Så trist att vara sjuk. Hoppas du kryar på dig och kan njuta av solskenet. Ha nu en trevlig påsk. Mvh helén

Therese sa...

Men så trist, då tar jag min kvast å kikar förbi hos dig istället med lite kurerande te *ler* Önskar dig en fin påsk utan feber... KRAM

Ullis/Leva på landet sa...

Så tråkigt att du inte mår bra. Blev ingen Blåkulla resa här heller, vi får ta igen det nästa år....

Önskar dig en fortsatt trevlig påsk!
Kram Ullis

Hanneles bokparadis sa...

det låter inget vidare, sköt om dej

Blåbärs och smultronstället sa...

Vilka vackra färgglada ägg!
Mysigt vi kan ha det på skorsstenen...
Krya på dig nu, jag var sjuk i nästan två veckor med feber, snuva som blev bihåleinflammation till slut.
Glad Påsk!
Kram Susanne

Monica sa...

Att du aldrig blir fri från din förkylning!! Blåkulla finns ju kvar och dit kan du åka nästa år .... ☺ Önskar dig en fortsatt glad Påsk trots förkylning...
Tjingeling

IET sa...

Så tradigt för dig. :-(
Håller alla tummar att det vänder.
Kram

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

God fortsättning på den roliga Påsken Marie !
Har Du inte kryat på Dig än.Hur kommer detta sig.Är det barn som smittat Dig.Deras baciller är så giftiga.
Blev så glad nyss för min Dotter ringde och sa de skulle komma förbi,Pappa-Morfar först och Mamma-Mormor efter eller tvärsom men allra först Torekällberget med medhavd picnic.

Jag fixade småPåskpresentpåsar med lite påskäggsgodis+en tjuga åt dem var.Tur jag inte har tio barnbarn.
För då skulle jag inte kunna köpa mig berömmelsegåvor så ofta som jag gör.Igår en Kärcher fönstertvättare.499:- på Maxi.Den blir kul att "leka" med.

Kram Mi

Cilla sa...

En stor påskkram till dig!
Ser ut som du har dte ganska skönt på skorstenen!

Cilla♥

Anneli sa...

hmmm, vi kunde ju ha firat påsk ihop, har legat i feber nästan hela påsken - 4 dar
först i dag som jag har känt mig någorlunda pigg men lite matt, feberfri
haft mycket slemhosta, länge sen jag var så sjuk
hoppas du mår bättre snart
så får vi ta en eftersläntartur på kvasten
påskkramar

Krukmakeri hemjord sa...

Jag lånade ut kvasten till grannen som hade haft av sin..Katten har tittat surt på mig hela helgen för han har fått vara ensam hemma då vi gjort 60arbetstimmar på 4 dagar i nya butiken..
krya på dig
kram